accessibility-icon
share-icon
צילום: ערוץ 14
צילום: ערוץ 14

עקב המצב: משק החשמל יעבור לדלקים חלופיים במידת הצורך

נעמי רחליס

נעמי רחליס

יז סיון ה'תשפה (13.06.25)

2

2

like

1

dislike

שר האנרגיה אלי כהן ערך הערכת מצב והכריז על שעת חירום במשק הגז הטבעי, כאשר במידת הצורך יופסקו זמנית חלק ממאגרי הגז ומשק החשמל יעבור להפעלה בדלקים חלופיים • במקביל נכנסו לתוקף תקנות חירום המאפשרות לשר להקצות גז טבעי לצרכנים על מנת להבטיח רציפות אספקת החשמל והמים לאזרחים


שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, ומנכל המשרד יוסי דיין, ערכו הבוקר (שישי) הערכת מצב לגבי היערכות משק האנרגיה למצב החירום שהוכרז במדינת ישראל. השר הדגיש את החשיבות בשמירה על רציפות תפקודית של משק האנרגיה ווידא כי כל הגורמים ערוכים ופועלים לשם כך.

עקב המצב ובהתאם להערכות הביטחוניות, שר האנרגיה בהתאם לסמכותו יוכל להורות על הפסקה זמנית של חלק ממאגרי הגז הטבעי וצרכי האנרגיה של המשק יסופקו ממקורות אחרים ובאמצעות דלקים חלופיים, ככל שייהיה בכך צורך. משק החשמל נערך להפעלת התחנות בדלקים חלופיים ככל שיהיה בכך צורך.

במקביל בעקבות המצב הבטחוני, צפוי השר להכריז על שעת חירום במשק הגז הטבעי ובכך יכנסו לתוקף תקנות משק הגז הטבעי (ניהול משק גז טבעי בעת שעת חירום), התשע"ז- 2017.

התקנות מאפשרות לשר, בין היתר, לאחר שהתייעץ עם מנהל רשות הגז הטבעי ויו"ר רשות החשמל, להורות על הקצאת הגז הטבעי לצרכנים, זאת כאשר המחסור בגז טבעי פוגע באופן ממושך בתפקוד הסדיר של המשק או באספקה הסדירה של החשמל. כאמור, מדינת ישראל ערוכה לעשות שימוש במקורות אחרים על מנת להבטיח את התפקוד הרציף של המשק.

אגף הביטחון במשרד פתח כבר בשעות הבוקר את חדר המצב בירושלים, על מנת להמשיך ולוודא כי רציפות האספקה נשמרת במשק האנרגיה.

השר הודה לכל העובדים של כל גופי האנרגיה והמים – חברת נגה, רשות החשמל, חברת החשמל, רשות המים, מקורות, נתג"ז, תש"א, קצא"א ואנשי המשרד מאגף הבטחון, רשות הגז הטבעי, מינהל הדלק והגז, מינהל אוצרות טבע, חטיבה לאנרגיה מקיימת, אגף יחבל ואגף הדוברות – שפועלים על מנת לוודא את אספקת האנרגיה והמים השוטפת לאזרחי ישראל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News