בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הרבנים הראשיים קראו הבוקר (שישי) לציבור שלא לקיים השבת תפילות בבתי הכנסת. הדבר מגיע בעקבות האיום האיראני לאחר מבצע "עם כלביא", בו השלימו כוחות צה"ל תקיפה נרחבת נגד מערך ההגנה האווירית במערב המדינה.
בהודעת הרבנים הראשיים נמסר: "קיימו את הנחיות פיקוד העורף – אין להתפלל בבתי כנסת השבת". פיקוד העורף אומנם הוציא הודעה לפני זמן קצר פיה אין צורך עוד להישאר בסמוך למרחב מוגן, אך עם זאת עדיין יש להימנע מהתקהלות.

בעקבות התקיפות באיראן: אלו הנחיות פיקוד העורף המעודכנות
לפי ההנחיות החדשות:
– אין לקיים פעילויות חינוכיות.
– חל איסור על קיום התקהלויות.
– אין לפתוח מקומות עבודה, למעט המשק החיוני.
– יש להימנע מנסיעות שאינן חיוניות.
הדבר מגיע לאחר שהלילה צה"ל השלים מהלומה נרחבת נגד מערך ההגנה האווירית של המשטר האיראני במערב איראן, במהלכה חוסלו ארבעה בכירים שמשמרו המהפכה האיראניים: רמטכ"ל הכוחות המזויינים של איראן, מפקד משמרות המהפכה ושניים מהמדענים החשובים בתוכנית הגרעין.
