לילה דרמטי במזרח התיכון: לפנות בוקר (שישי) יצאה ישראל למבצע רחב היקף נגד איראן – מהלך שנחשב מהנחושים והמתואמים שידע האזור בשנים האחרונות. בגלים מהירים ועוצמתיים תקפו עשרות מטוסי קרב מטרות בעומק איראן – מחיסול צמרת משמרות המהפכה ועד לפגיעה אנושה באתרי גרעין ותשתיות צבאיות מתקדמות.
כך זה התבצע: באזור השעה 03:00 לפנות בוקר צה״ל יצא למבצע ״עם כלביא״ בו עשרות מטוסי חיל האוויר תקפו מתקנים אסטרטגיים באיראן שהיוו איום ממשי על מדינת ישראל.

גל התקיפה הראשון בשעה 03:00 התמקד בבכירי הארגון וחיסולם ביניהם חיסול רמטכ״ל משמרות המהפכה וראש המערך האווירי של המשמרות במקביל בגל תקיפה שני בוצעו תקיפות לפגיעה באתרי גרעין אסטרטגיים באיראן.
לקראת שעה 03:30 גל שלישי התחילו פגיעות תשתית במטרות עליונות איראניות כגון טק״ק טק״א ומטרות הגנא בכל מערב איראן על מנת למנוע יכולות לפגיעה ממשית במדינת ישראל.

כפי שאמר דובר צה"ל בהצהרתו: "איראן התקדמה משמעותית בהשגת יכולת גרעינית וביכולתה לפעול באופן ממשי נגדנו. האיום המתהווה מורכב משלושה רכיבים: הראשון, המשטר האיראני דוהר לעבר פצצה גרעינית".
הוא הוסיף: "אנו חושפים כעת לראשונה כי ממידע מודיעיני עולה כי המשטר האיראני הקים תוכנית סודית, במסגרתה ערכו מדעני גרעין בכירים באיראן, בחשאי, ניסויים לקידום כלל החלקים הנדרשים לבניית נשק גרעיני".

דובר צה"ל בהצהרה: המבצע באיראן יצא עקב איום קיומי על ישראל
לדבריו, "מדובר בהוכחה חד-משמעית שהמשטר האיראני פועל להשגת נשק גרעיני בטווח הזמן הקרוב. הרכיב השני, בראש המשטר האיראני אלפי טילים בליסטיים, כאשר הוא מתכנן להכפיל ולשלש אותם, נוכח ההבנה כי מדובר בנשק אפקטיבי כלפי ישראל. הרכיב השלישי, המשטר האיראני ממשיך לחמש, לממן ולהכווין את שלוחותיו ברחבי המזרח התיכון נגד מדינת ישראל".
