בעקבות התקיפה באיראן והחשש מתגובה אפשרית, נרשמה היום (שישי) תנועה חריגה ועמוסה במיוחד בסופרים ברחבי הארץ. כתבנו עתי שלו תיעד את המתרחש בסניף "אלמה מרקט" בגבעתיים, שם נרשמו תורי ענק כבר משעות הבוקר המוקדמות.
"אנחנו רואים עומסים שלא אופייניים ליום שישי", סיפר ג’קי אזור, מנהל הסניף. "בדרך כלל הרכישות נפרסות על פני כל היום – אבל היום הכול הגיע בבום. אנשים פשוט נוהרים לכאן, כנראה בעקבות תחושת חירום".

לדבריו, הרשת החלה להיערך מבעוד מועד: "כבר בשבוע שעבר הרגשנו שמשהו מתבשל, והתחלנו להתארגן בהתאם. היום אנחנו מוכנים עם מלאי שיספיק לכולם". לשאלה מה הציבור קונה, השיב אזור: "בעיקר מוצרים בסיסיים – נייר טואלט, ביצים, שימורים, קטניות. בנוסף, גם מוצרים שמיועדים להרגיע את הילדים בבית – חטיפים ודברים קטנים לנשנוש".
בהתייחס לדיווחים על אפשרות שמצב החירום יימשך מספר שבועות, הרגיע אזור: "אנחנו נערכים להמשך. יש לנו 13 סניפים ברחבי הארץ ואנחנו מגבירים את המלאים במחסנים. אף אחד לא ייצא מכאן מאוכזב".

ולמי שחושש שלא יספיק להצטייד בזמן, הוא מבקש להרגיע: "זה לא כמו בקורונה. אין צורך להסתער. יש מלאי – אפשר לקנות בנחת. אנחנו מוכנים, וגם נמשיך לתגבר את המערך שלנו אם יהיה צורך".

בעקבות התקיפות באיראן: אלו הנחיות פיקוד העורף המעודכנות
מהמקום דווחו גם הקונים עצמם כי הם נערכים לשהות ארוכה בבתים, בשל חוסר הוודאות. "אנחנו לא יודעים מה יהיה, אז באים לקחת מה שצריך – ליתר ביטחון", אמרה תושבת האזור.
