צה"ל מפרסם הבוקר (שישי) באופן רשמי כי המשטר האיראני תכנן לבצע השמדה של מדינת ישראל באמצעות שלוחותיו במזרח התיכון – החות'ים, חיזבאללה וחמאס. צה"ל חושף את התוכנית קונקרטית של איראן לפשיטה לשטח ישראל בדומה למתקפת ה-7 באוקטובר, אך במקביל ובכמה חזיתות – מהאוויר, מהים ומהיבשה.
במשך שנים, המשטר האיראני מקדם טרור ישיר ועקיף נגד מדינת ישראל, בין היתר באמצעות פיתוח נשק גרעיני, טילים מתקדמים ארוכי טווח, ראשי נפץ גרעיניים, וכן מימון והכוונת שלוחי טרור ברחבי המזרח התיכון.
השאיפה להשמיד את מדינת ישראל מעוגנת בעקרונותיו של המשטר האיראני כבר מראשיתו, ומנהיגיו מצהירים על כך באופן פומבי.
צה"ל מציין כי אגף המודיעין אסף בשנים האחרונות, וביתר שאת מאז תחילת המלחמה, חומרי מודיעין רבים שמצביעים על תוכנית ממשית של המשטר האיראני להשמדת ישראל.
בנוסף למאמצים האיראניים להשיג נשק גרעיני, המשטר עוסק באופן אינטנסיבי בייצור עשרות אלפי טילים וכטב"מים, ובמקביל מקדם תכניות למתקפה קרקעית מתואמת ממספר זירות בעת ובעונה אחת.
לפי צה"ל, חומרים רבים שנתפסו במהלך הלחימה מצביעים על תיאום הדוק בין המשטר האיראני לבין הנהגת חמאס וחיזבאללה, גם לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר, ובכללם תכנונים לחימוש מחודש של הארגונים.
