במהלך מתקפת הפתע של ישראל הלילה (בין חמישי לשישי) באיראן, חוסלו שלושת המפקדים הצבאיים הבכירים ביותר של המשטר האיראני: רמטכ״ל הכוחות המזוינים של המשטר האיראני, מחמד חסין באקרי, מפקד משמרות המהפכה, חסין סלאמי ומפקד ח׳אתם אלאנביאא׳ (מפקדת החירום), ח׳אתם-ע׳לאם עלי רשיד.
החיסול המשמעותי ביותר מבחינתה של ישראל הוא של רמטכ"ל הכוחות המזויינים מוחמד באקרי, שהצטרף למשמרות המהפכה ב-1980. הוא היה חבר ברשת הפיקוד של משמרות המהפכה, לצד בכירים כמו מוחמד עלי ג'עפרי, עלי פאדאווי וגולאם עלי רשיד, ששלטה בדרגים הגבוהים של הצבא האיראני והייתה אחראית על תכנון, מבצעים, מודיעין ופעולות חשאיות. ב-2016 מונה בגהרי למפקד הכוחות המזויינים.

באקרי איים בעבר עם מדינת ישראל: "אנו מזהירים את המשטר הציוני ואת תומכיו באזור ומחוצה לו, ובמיוחד את השטן הגדול, המשטר הטוריסטי של ארה"ב – חזית ההתנגדות האיסלאמית ואלו הממשיכים בדרכם של שהידי ההתנגדות סללו את הדרך לשחרור פלשתין וירושלים, ולהשמדה וודאית של המשטר הציוני מהמפה הגיאוגרפית".
בנוסף, סגנו של הרמטכ"ל, ח'אתם-ע'לאם-עלי רשיד, חוסל במתקפה. הוא כיהן כמפקד ח'אתם אל-אנביה, והיה אחד המפקדים המרכזיים בתהליכי קבלת ההחלטות במהלך מלחמת איראן-עיראק. ב-2011 הצהיר רשיד כי איראן עשויה לתקוף את הציוד הצבאי ואתרי הגרעין של ישראל במקרה של מלחמה, משאלה שלא הספיק להגשים.

גם ע'לאם-עלי רשיד לא חסך בדברי בלע כנגד ישראל: "יצרנו את היכולת להשמיד את המשטר הציוני המזויף. המשטר המרושע הזה חייב להימחק מהגאוגרפיה של העולם, וזה כבר לא רק אידיאל וחזון, אלא מטרה ברת השגה".
בתוך כך, במהלך הלילה, יותר מ-200 מטוסי קרב של חיל האוויר, תקפו בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, יותר מ-100 מטרות ברחבי איראן ובהם מקומות המסתור של בכירים בצמרת הצבאית האיראנית.
