שעות לאחר המתקפה הישראלית ההיסטורית על אדמת איראן, שהביאה לחיסולם של בכירים בצמרת הביטחון האיראנית, מסר דובר צה"ל, תא"ל אפי דפרין, הצהרה מפורטת לתקשורת על מבצע "עם כלביא".
דובר צה"ל פתח ואמר כי המבצע נערך בהנחיית הדרג המדיני, תוך תקיפה מדויקת ומסונכרנת בשטח אויב: "טייסינו תקפו ועדיין תוקפים מטרות צבאיות ומטרות מתוכנית הגרעין במרחבים שונים באיראן. חיל האוויר פועל בגבורה במרחק רב של אלפי קילומטרים משטח מדינת ישראל ותוקף במקומות בהם לא נראו מטוסים ישראלים מעולם".
הוא הוסיף כי "הלילה יצאו לתקיפה 200 מטוסי קרב והטילו מעל 330 חימושים שונים. במהלך הלילה נתקפו מעל 100 מטרות ברחבי איראן, ובתוכן בכירי המטה הכללי האיראני ומובילי תוכנית הגרעין".
בהתייחסו להישגי המבצע, דובר צה"ל אישר כי "בתקיפה חוסלו בכירי ההנהגה הביטחונית של המשטר האיראני: הרמטכ"ל האיראני באקרי, מפקד משמרות המהפכה סלאמי וראש מפקדת החירום רשיד. יחד איתם חוסלו מפקדים נוספים, עליהם נדווח בהמשך." הוא ציין כי "בנוסף, תקפנו ופגענו במערכי ההגנה האווירית של המשטר האיראני".
דפרין חשף כי המבצע יצא לפועל לאחר מידע מודיעיני מדויק שהציגו המוסד ואמ"ן: "איראן התקדמה משמעותית בהשגת יכולת גרעינית וביכולתה לפעול באופן ממשי נגדנו. האיום המתהווה מורכב משלושה רכיבים: הראשון, המשטר האיראני דוהר לעבר פצצה גרעינית".
"אנו חושפים כעת לראשונה כי ממידע מודיעיני עולה כי המשטר האיראני הקים תוכנית סודית, במסגרתה ערכו מדעני גרעין בכירים באיראן, בחשאי, ניסויים לקידום כלל החלקים הנדרשים לבניית נשק גרעיני.
"מדובר בהוכחה חד-משמעית שהמשטר האיראני פועל להשגת נשק גרעיני בטווח הזמן הקרוב. הרכיב השני, בראש המשטר האיראני אלפי טילים בליסטיים, כאשר הוא מתכנן להכפיל ולשלש אותם, נוכח ההבנה כי מדובר בנשק אפקטיבי כלפי ישראל. הרכיב השלישי, המשטר האיראני ממשיך לחמש, לממן ולהכווין את שלוחותיו ברחבי המזרח התיכון נגד מדינת ישראל".
הוא הדגיש כי "בכירים באיראן, חיזבאללה וחמאס תכננו הפעלת אש רחבה ומדויקת של כלל חברות הציר, שתוביל לפלישה קרקעית לישראל מכל גבולותיה. מטרת המבצע שלנו היא לעצור את האיום. יצאנו לפעולה להבטחת חיינו כאן ולהגנה על תושבינו".
לדבריו, "נערכנו למבצע הזה זמן רב. בחודשים האחרונים בוצעו תהליכים פורצי דרך שהובילו ליכולת תקיפה של חיל האוויר במרחקים גדולים מאוד. המבצע התאפשר הודות ליכולות מודיעין מתקדמות של אגף המודיעין שיצרו חדירה מודיעינית בקרב האויב".
בהתייחסו למצב הנוכחי, אמר דפרין כי "צה"ל נמצא בכוננות גבוהה ומגבש תמונת מצב כל העת. בשעות האחרונות איראן שיגרה מעל 100 כלי טיס בלתי מאוישים משטחה לעבר שטח מדינת ישראל. כלל מערכי ההגנה פועלים". הוא קרא לציבור לשמור על הנחיות פיקוד העורף, והדגיש כי "הן מצילות חיים. זהו אירוע שונה ממה שחווינו עד כה. צפויות לנו שעות קשות. יש לגלות חוסן ואורך רוח. זוהי שעת מבחן ליכולת שלנו לעמוד איתן יחד".
במענה לשאלות התקשורת, דובר צה"ל נשאל על משך הזמן שבו הציבור צריך להיערך להישאר במרחבים מוגנים. הוא השיב: "אנו קראנו לציבור מוקדם יותר הלילה להישאר במרחבים מוגנים, הכי מוגנים שאפשר. נמשיך לעדכן בכל התפתחות. חשוב להישמע להוראות פיקוד העורף, זה מציל חיים".
לשאלה מדוע הופעלו אזעקות בכל רחבי הארץ עוד לפני שיגור טילים מאיראן, הוא ענה: "זה מקרה שונה מבעבר. המטרה הייתה לדרוך את הציבור ולהכין אותו בצורה מיטבית".
בנוגע לשאלה האם יש כוונה לפגוע במנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, השיב דפרין: "האישים שהצגתי עכשיו ופגענו בהם נמצאים בלב צמרת הביטחונית האיראנית. מעבר לזה, אני לא רוצה להרחיב, ואנו נעדכן בהמשך בהתפתחויות נוספות." לשאלות על הישגי המבצע, כולל פגיעה באתרי הגרעין או בטילים הבליסטיים, הוא סירב להרחיב מעבר למה שצוין, ואמר: "נעדכן בהמשך בהישגים כשיהיו".
