שר הביטחון ישראל כ"ץ מסר הלילה (בין חמישי לשישי) לחברי פורום מטכ"ל לפני התקיפה באיראן כי "זהו רגע מכונן בתולדות מדינת ישראל ובהיסטוריה של העם היהודי. טיפלנו בשלוחייה של איראן במהלך השנה וחצי האחרונות, אבל כעת אנחנו מטפלים בראש הנחש עצמו".
לדבריו, "הלילה צה"ל פותח במבצע נגד ראש התמנון האיראני כדי לסכל את יכולותיו ולהסיר את איומי ההשמדה מעל מדינת ישראל. עם כניסתי לתפקיד הגדרתי כמטרה עליונה את סיכול הגרעין האיראני".
כ"ץ ציין כי איראן נחושה מאי פעם לממש את חזונה להשמדת ישראל, והדגיש: "אנו נמצאים בנקודת מפתח שאם נפספס אותה – לא תהיה לנו דרך למנוע מאיראן נשק גרעיני שיאיים על קיומנו".

שר הביטחון תיאר את יכולתיו המרשימות של הצבא: "צה"ל בנה לאורך שנים, ובפרט במהלך החודשים האחרונים, יכולות יוצאות דופן בתחומי המודיעין והמבצעים – בהגנה ובהתקפה – שמאפשרות לנו להתמודד היטב מול האתגרים הגדולים הניצבים בפנינו".
שר הביטחון חתם את דבריו במסר מחזק: "הרמטכ"ל, אני סומך עליך ועל הפורום הזה ומדינת ישראל כולה סומכת עליכם ומתפללת להצלחתכם. ביטחון ישראל בחזית ובעורף מונח על כתפיכם. יהיו אתגרים וקשיים רבים – אבל אני משוכנע שיחד עם המנהיגות והמחויבות שלכם ושל כל זרועות צה"ל – ועם עורף חזק ומאוחד – אנחנו ננצח"
