בעקבות מבצע "עם כלביא" – שר החוץ גדעון סער מנהל כעת (שישי) מרתון שיחות מדיניות עם מקביליו שרי חוץ בעולם ביחס להחלטת הקבינט להסיר את איום ההשמדה האיראני ופעולת צה״ל בעקבותיה.
כמו כן, בהנחיית שר החוץ גדעון סער משרד החוץ עבר לפעול במתכונת חירום ונפתח חמ״ל חירום המפעיל את כל נציגויות ישראל בעולם. נציגויות ישראל יפעלו מדינית ותקשורתית בכל הזירות כדי לייצר מעטפת לגיטימציה מדינית למבצע הצבאי.
כאמור, לילה דרמטי בישראל: במבצע תחת השם "עם כלביא" ישראל יצאה הלילה למתקפת מנע באיראן. שבעקבותיו שר הביטחון ישראל כ"ץ הכריז על מצב מיוחד בכל רחבי הארץ ופיקוד העורף אף הוא עדכן על שינויים והגבלות במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף, במסגרתם הפעילות בארץ תעבור לזו שהכרחית בלבד. היום לא יתקיימו לימודים ברחבי הארץ.
