עשרות מטרות צבאיות ברחבי איראן הותקפו הלילה (בין חמישי לשישי) במסגרת מהלומת הפתיחה של מבצע "עם כלביא", מבצע רחב היקף של צה"ל נגד תוכנית הגרעין האיראנית. לפי ההודעה הרשמית, חיל האוויר פעל בהנחיית הדרג המדיני ותקף מטרות גרעיניות וצבאיות במרחבים שונים, על בסיס מודיעין מדויק ועדכני.
בדקות האחרונות החלו להתפרסם תיעודים ראשונים מתוך איראן, המתעדים את ממדי התקיפה: בניינים שלמים שקרסו, בהם לפי הדיווחים גם בתי בכירים במשטר האיראני. עמודי עשן ואש עולים ממתקני גרעין. אזרחים איראנים מתעדים מהקרקע את רגעי הפגיעה וההרס, כשסירנות נשמעות ברקע.
מצה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה לאחר הערכת מצב מדינית-ביטחונית, במטרה לסכל התקדמות משמעותית של איראן בתוכניתה הגרעינית ולתת מענה לתוקפנות המתמשכת של המשטר האיראני נגד ישראל".
עוד נמסר כי "חיל האוויר השלים את התקיפה בהצלחה, וכלל עשרות מטוסים וכלי טיס חמקניים שפעלו במקביל בכמה מוקדים ברחבי איראן".
