כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן דיווח הלילה (בין חמישי לשישי) כי גורם בכיר בישראל מסר כי גוברים הסיכויים שהמטכ"ל האיראני, כולל הרמטכ"ל האיראני, ומדעני הגרעין הבכירים סוכלו במכת הפתיחה.
מצה"ל נמסר כי מטרת מתקפה המנע היא לפגוע בגרעין האיראני. עשרות מטוסים של חיל האוויר השלימו לפני זמן קצר את מהלומת הפתיחה, שכללה תקיפה של עשרות מטרות צבאיות, בהן מטרות גרעיניות במרחבים שונים באיראן.

דובר צה"ל הודיע "צה"ל יצא בהנחיית הדרג המדיני למתקפת מנע מדויקת ומשולבת המבוססת על מודיעין איכותי, במטרה לפגוע בתוכנית הגרעין האיראנית ובתגובה לתוקפנות המתמשכת של המשטר האיראני על ישראל. עשרות מטוסים של חיל האוויר השלימו לפני זמן קצר את מהלומת הפתיחה, שכללה תקיפה של עשרות מטרות צבאיות, בהן מטרות גרעיניות במרחבים שונים באיראן.
"צה"ל קיים תהליך הערכות והכנות ממושך למערכה בחזית ובעורף. החוסן האזרחי יהווה מרכיב חשוב במערכה. צה"ל ערוך להמשיך ולפעול ככל שיידרש. למדינת ישראל החובה לפעול כדי להגן על אזרחיה והיא תמשיך לעשות זאת בכל מקום בו נדרש לכך, כפי שעשתה גם בעבר. צה"ל מקיים הערכת מצב מתמשכת ויעדכן בכל התפתחות".
פרשננו הצבאי נועם אמיר דיווח כי "ישראל פתחה הערב במבצע "עם כלביא" להסרת האיום הגרעיני. מותקפים כעת מתקני גרעין, מחסני טילים ומפקדים איראנים. הסיבה למבצע: איראן פרצה את תוכנית הגרעין ונערכת לייצר מספר פצצות בתוך כמה ימים.
"לישראל יש מספר גדול של טילים בליסטיים והם החליטו לייצר מספר טילים שיסכנו את קיומה של מדינת ישראל וחיל האוויר בדרך לתקוף את היכולת הזו. נוכח החמרת האיום ישראל החליטה לתקוף כעת את האיום הממשי מאיראן במטרה לפגוע. בישראל מגדירים את הנקודה הזו כנקודת אל חזור".

הלילה, במבצע תחת השם "עם כלביא" ישראל יצאה הלילה למתקפת מנע באיראן. שבעקבותיו שר הביטחון ישראל כ"ץ הכריז על מצב מיוחד בכל רחבי הארץ ופיקוד העורף אף הוא עדכן על שינויים והגבלות במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף, במסגרתם הפעילות בארץ תעבור לזו שהכרחית בלבד. היום לא יתקיימו לימודים ברחבי הארץ.
