accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

וול סטריט: יום המסחר ננעל בעליות, הדולר נחלש

שמואל קוגן

שמואל קוגן

טז סיון ה'תשפה (12.06.25)

0

like

0

dislike

שווקי המניות בארה"ב עלו היום, כשמדד דאו ג'ונס הוסיף יותר מ־0.2%, S&P 500 עלה בכמעט 0.4%, ונאסד"ק ב־0.2% • העליות מגיעות לאחר שנשיא ארה"ב טראמפ קרא להפחתת ריבית חדה מצד הפד, בעוד הדולר נפל לשפל של שלוש שנים על רקע איומי מכסים מחודשים


שווקי המניות בארה"ב עלו היום (חמישי), כשמדד דאו ג'ונס הוסיף יותר מ־0.2%, S&P 500 עלה בכמעט 0.4%, ונאסד"ק ב־0.2%. העליות מגיעות לאחר שנשיא ארה"ב טראמפ קרא להפחתת ריבית חדה מצד הפד, בעוד הדולר נפל לשפל של שלוש שנים על רקע איומי מכסים מחודשים.

maximize-image
דולר, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

טראמפ חזר והבהיר כי אינו מתכוון לפטר את יו"ר הפד פאוול, אך הדגיש את הצורך בהוזלת החוב בטווח הקצר. לפי נתוני אינפלציה חדשים, לחץ המחירים נחלש, והמשק מעריך גובר לסבב נוסף של הורדת ריבית, ייתכן כבר בספטמבר.

במקביל, המשקיעים עוקבים אחרי רמזים מממשל טראמפ על מדיניות הסחר: נשיא ארה"ב הצהיר כי שותפות הסחר יקבלו מכתבים בקרוב עם שיעורי מכס חדשים, אם לא יושג הסכם. עם זאת, שר האוצר בסנט העריך בקונגרס כי מדינות המנהלות מו"מ עם ארה"ב צפויות לקבל הארכה של הפסקת המכסים בת 90 יום.

עקבו אחרינו גם ב-Google News