הנשיא דונלד טראמפ התייחס היום (חמישי) במהלך מסיבת עיתונאים לאפשרויות המדיניות והביטחוניות העומדות כרגע על הפרק מול טהראן, ובמענה לשאלה של עיתונאית אמר: "תקיפה ישראלית באיראן בהחלט יכולה לקרות, גם אם לא בימים הקרובים. זה מאוד פשוט – לאיראן לא יכול להיות נשק גרעיני".
"אנחנו די קרובים להסכם עם איראן", אמר הנשיא, "אני מעדיף מאוד הסכם. כל עוד אני חושב שאנחנו קרובים להסכם, אני לא רוצה שישראל תתקוף, זה עשוי לפוצץ הכל".

בנוסף, התייחס הנשיא האמריקאי למתיחות בין ארצות הברית לבין איראן, והבהיר כי הוא "רוצה להימנע מעימות". לדברי טראמפ: "איראן תצטרך לנהל מו״מ קשה יותר. הם צריכים לתת לנו דברים שהם לא מוכנים לתת כעת".
בימים האחרונים נשמעות מכיוון ארה"ב אמירות חידתיות רבות הקשורות למשא ומתן בנושא הגרעין ולאפשרויות של תקיפה צבאית באיראן – בין אם ישראלית ובין אם בכוח משולב של המדינות.

כך למשל, מוקדם יותר היום דיווחנו כי מזכיר ההגנה האמריקאי פיט הגסת׳ טען במהלך שימוע בפני ועדה בקונגרס כי "הנשיא מחויב ברצינות ובמלואו לתהליך שלום. הוא נתן לאיראן כל הזדמנות, השיחות האלה עדיין נמשכות, אך הוא גם מכיר באופן מלא באיום שאיראן מהווה".
"ראש ממשלת ישראל, נתניהו, הולך לשים את ארצו במקום הראשון — וגם אנחנו נציב את ארצנו במקום הראשון", המשיך הגסת', "אנחנו ממוקמים כראוי באזור כדי להבטיח שנהיה מוכנים לכל תרחיש אפשרי".

אולם, אתמול נשאל נשיא ארצות הברית על ידי עיתונאי מדוע אנשי הצבא האמריקאי עוזבים את המזרח התיכון. בתגובה, אמר טראמפ באגביות "אתם תצטרכו לראות", ופנה ללכת.
כל הסתירות האלו מגיעות על רקע הודעת המעצמה על כך שהיא מפנה באופן מיידי את השגרירות שלה בבגדאד, בירת עיראק. לפי דיווח ערבי, השגרירות האמריקנית בבגדד נערכת להורות על פינוי של אנשיה, בשל "סיכוני ביטחון מוגברים באזור". בנוסף, דווח כי ארה"ב נערכת לפנות בסיסים ומתקנים צבאיים באזור.
