מזכיר ההגנה האמריקאי פיט הגסת׳ טען היום (חמישי) במהלך שימוע בפני ועדה בקונגרס כי "הנשיא מחויב ברצינות ובמלואו לתהליך שלום. הוא נתן לאיראן כל הזדמנות, השיחות האלה עדיין נמשכות, אך הוא גם מכיר באופן מלא באיום שאיראן מהווה".
"ראש ממשלת ישראל, נתניהו, הולך לשים את ארצו במקום הראשון — וגם אנחנו נציב את ארצנו במקום הראשון", המשיך הגסת', "אנחנו ממוקמים כראוי באזור כדי להבטיח שנהיה מוכנים לכל תרחיש אפשרי".

אמירתו של מזכיר המדינה האמריקאי תמוהה בשל הדיווחים על כישלון המשא ומתן בנושא הגרעין בין איראן לארה"ב, ועל האכזבה של טראמפ. כזכור, רק אתמול אמר הנשיא בריאיון ל"ניו יורק פוסט" כי הוא מאבד תקווה שאיראן תסכים לסיים את העשרת האורניום במסגרת הסכם גרעיני מחודש עם ארה"ב – אך הדגיש כי לא יאפשר לטהראן להשיג נשק גרעיני.
"אני לא יודע", השיב טראמפ כשנשאל אם הוא מאמין שיוכל לשכנע את איראן לוותר על תוכנית הגרעין שלה: "חשבתי שכן, אבל אני הולך ונעשה פחות בטוח בכך. נראה שהם מושכים זמן, וזה חבל. אני פחות בטוח עכשיו מאשר לפני כמה חודשים – משהו השתנה שם".
