במשרד החוץ הגיבו היום (חמישי) להחלטת מועצת המנהלים של סבא"א לפיה איראן אינה עומדת בהתחייבויותיה בתחום ההגנה הגרעינית ואמרו: "ל הקהילה הבינלאומית להגיב באופן נחרץ נגד איראן".

המדינות שהצביעו נגד איראן במועצת סבא"א – והתגובה בטהרן
בפוסט שפורסם ברשת ה-X כתב דובר משרד החוץ אורן מרמורשטיין: "מועצת המנהלים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הגיעה למסקנה, בתמיכה בינלאומית גורפת, כי איראן אינה עומדת בהתחייבויותיה בנוגע לאמצעי ההגנה על פי אמנת אי-הפצת נשק גרעיני".
The International Atomic Energy Agency (IAEA) Board of Governors has concluded, with overwhelming international support (19 in favor, 3 against), that Iran is non-complying with its safeguards obligations under the Nuclear Non-Proliferation Treaty (NPT).
Iran has engaged in a… pic.twitter.com/rQjCZkKIsJ
— Oren Marmorstein (@OrenMarmorstein) June 12, 2025
הוא הוסיף כי: "איראן מעורבת בתוכנית נשק גרעיני חשאית ושיטתית. היא צוברת במהירות אורניום מועשר ביותר, דבר המוכיח בבירור כי אופי התוכנית אינו למטרות שלום".
מרמורשטיין האשים את איראן כי היא חסמה בעקביות את האימות והניטור של סבא"א, "הסירה פקחים, והסתירה מקומות חשודים שלא הוכרזו באיראן. פעולות אלה חותרות תחת משטר אי-הפצת הנשק העולמי ומהוות איום מיידי על הביטחון והיציבות האזוריים והבינלאומיים".
דובר משרד החוץ פנה למדינות העולם ודרש כי "הקהילה הבין לאומית חייבת להגיב באופן נחרץ לאי-ציותה של איראן ולנקוט צעדים כדי למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני".
