ארצות הברית מצמצמת את נוכחותה הדיפלומטית והצבאית במזרח התיכון, והכריזה על כוננות גבוהה בנציגויותיה, על רקע חששות גוברים מפני תקיפה צבאית ישראלית קרובה נגד מתקני הגרעין של איראן, כך דווח אמש בוושינגטון פוסט האמריקני.
ההחלטה לאשר את פינויים של אנשי הסגל מעיראק ומבסיסים נוספים, מתרחשת במקביל לקריסת המו"מ בין ארה"ב לאיראן בנושא הגרעין. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הביע פסימיות לגבי הסיכוי להשיג הסכם שיגביל את תוכנית הגרעין של טהרן. לפי הדיווח, גורמים אמריקאים חוששים כי המבוי הסתום עלול לעודד את ישראל לפעול באופן חד-צדדי – ולתקוף באיראן.

אתמול אמר הנשיא האמריקני כי הוא "פחות בטוח" לגבי השגת הסכם גרעין עם איראן. עם התקדמות השיחה, התחושה הרווחת בקרב הממשל האמריקני הייתה כי האיראנים מנסים "למרוח" את הזמן ותו לא.
עוד נכתב בוושינגטון פוסט כי "החשש המרכזי בממשל האמריקאי הוא שישראל, תחת הנהגתו של בנימין נתניהו, תבחר לתקוף ללא תיאום או אישור אמריקאי. מהלך כזה יחסל כמעט בוודאות את המאמצים הדיפלומטיים העדינים של ממשל טראמפ, וצפוי להוביל לתגובת נגד איראנית חריפה נגד נכסים אמריקאיים, שטהרן רואה בהם אחראים בשל תמיכתם בישראל".

גם כתבת ה-CBS האמריקני ג'ניפר ג'ייקובס דיווחה כי "גורמים אמריקניים קיבלו עדכון שישראל מוכנה באופן מלא לפתוח במבצע צבאי נגד איראן. זו אחת הסיבות לכך שארה"ב המליצה לחלק מהאמריקנים לעזוב את האזור. ארה"ב צופה שאיראן עלולה להגיב באמצעות תקיפה של אתרים אמריקניים מסוימים בעיראק".
מוקדם יותר הלילה הנשיא טראמפ התייחס להחלטה לפנות אנשי צבא מעיראק ולאפשר לאחרים לעזוב גם את בחריין וכווית. "הם זזים משם. זה יכול להיות מקום מסוכן. נצטרך לראות מה יקרה, אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני – לא נאפשר זאת".
