נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שיתף היום (חמישי) במהלך פגישתו עם קנצלר גרמניה בבית הלבן כי הוא מאוכזב מהיזם האמריקני אילון מאסק בעקבות החלטתו לעזוב את תפקידו כראש מחלקת ההתייעלות בממשלו, והדגיש: "הייתה לנו מערכת יחסים נהדרת, לא יודע אם זה עדיין כך".
עוד הוסיף טראמפ כי "תמיד חיבבתי את אילון, הוא לא אמר שום דבר נגדי אבל אני מעדיף שהוא יבקר אותי מאשר את החוק, כי החוק הזה מדהים. זה הקיצוץ הכי גדול בהיסטוריה של המדינה שלנו".

המתיחות בין דונלד טראמפ לאילון מאסק החלה לאחר שמאסק יצא בפומבי נגד יוזמת הדגל של טראמפ – חוק מסים והוצאות מקיף, הנחשב לעמוד תווך בתוכנית הכלכלית של הנשיא.
מאסק, שהתפטר לאחרונה מתפקידו כיועץ בכיר לממשל טראמפ, תקף את החוק ברשת החברתית X שבבעלותו וכינה אותו "תועבה מבחילה", תוך קריאה לאזרחים לפנות לקונגרס ולחסום את העברתו.
