accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

ארה"ב הטילה וטו וסיכלה את היוזמה להפסקת אש חד-צדדית בעזה

שמואל קוגן

שמואל קוגן

ח סיון ה'תשפה (04.06.25)

16

33

like

2

dislike

ארה"ב הטילה הערב וטו במועצת הביטחון של האו"ם וסיכלה את הניסיון לכפות הפסקת אש חד-צדדית ברצועת עזה, לאחר ש-14 מדינות תמכו בהצעה • מועצת הביטחון כהרגלה ניסתה לכפות הפסקת אש חד-צדדית מצידה של ישראל, אך כל זאת ללא התניה של שחרור חטופינו משבי ארגון הטרור חמאס


ארה"ב הטילה הערב (רביעי) וטו במועצת הביטחון של האו"ם וסיכלה את הניסיון לכפות הפסקת אש חד-צדדית ברצועת עזה, לאחר ש-14 מדינות תמכו בהצעה. מועצת הביטחון כהרגלה ניסתה לכפות הפסקת אש חד-צדדית מצידה של ישראל, אך כל זאת ללא התניה של שחרור חטופינו משבי ארגון הטרור חמאס.

maximize-image
images-count1+
פעילות כוחות חטיבה 7 ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

השגרירה האמריקנית בפועל דורותי שיאה אמרה: "סירובה של ארה״ב להחלטה לא צריך להפתיע אתכם. ארה״ב הבהירה שלא תתמוך בשום מאמץ שאינו מגנה את חמאס. אנו לא יכולים לאפשר למועצה לתת פרס לטרור של חמאס. "

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, תקף את ההצעה: "בחרתם בפייסנות ובכניעה. בחרתם בדרך שמובילה לעוד טרור. ההחלטה הזו שולחת מסר מסוכן לחמאס: דחו כל הצעה – והקהילה הבינלאומית תתגמל אתכם. תחזיקו אזרחים חטופים – והאו"ם ייתן לכם לגיטימציה."

maximize-image
images-count1+
שגריר ישראל באו"ם דני דנון | צילום: ללא

השגריר הוסיף: "זו לא דיפלומטיה – זו כניעה לטרור. כל עוד החטופים מוחזקים בעזה – אין ולא תהיה הפסקת אש. ישראל תמשיך להפעיל לחץ צבאי ולפעול בכל האמצעים עד להחזרת כל החטופים."

השגריר דנון הודה לארצות הברית: "אנו מודים לארצות הברית על הבהירות המוסרית והמנהיגות היום במועצה. בעמידתה האיתנה ארה"ב בחרה באמת, בצדק ובמאבק בטרור – ולא בלגיטימציה לשקר ולסחיטה של חמאס."

עקבו אחרינו גם ב-Google News