ארה"ב הטילה הערב (רביעי) וטו במועצת הביטחון של האו"ם וסיכלה את הניסיון לכפות הפסקת אש חד-צדדית ברצועת עזה, לאחר ש-14 מדינות תמכו בהצעה. מועצת הביטחון כהרגלה ניסתה לכפות הפסקת אש חד-צדדית מצידה של ישראל, אך כל זאת ללא התניה של שחרור חטופינו משבי ארגון הטרור חמאס.

השגרירה האמריקנית בפועל דורותי שיאה אמרה: "סירובה של ארה״ב להחלטה לא צריך להפתיע אתכם. ארה״ב הבהירה שלא תתמוך בשום מאמץ שאינו מגנה את חמאס. אנו לא יכולים לאפשר למועצה לתת פרס לטרור של חמאס. "
שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, תקף את ההצעה: "בחרתם בפייסנות ובכניעה. בחרתם בדרך שמובילה לעוד טרור. ההחלטה הזו שולחת מסר מסוכן לחמאס: דחו כל הצעה – והקהילה הבינלאומית תתגמל אתכם. תחזיקו אזרחים חטופים – והאו"ם ייתן לכם לגיטימציה."

השגריר הוסיף: "זו לא דיפלומטיה – זו כניעה לטרור. כל עוד החטופים מוחזקים בעזה – אין ולא תהיה הפסקת אש. ישראל תמשיך להפעיל לחץ צבאי ולפעול בכל האמצעים עד להחזרת כל החטופים."
השגריר דנון הודה לארצות הברית: "אנו מודים לארצות הברית על הבהירות המוסרית והמנהיגות היום במועצה. בעמידתה האיתנה ארה"ב בחרה באמת, בצדק ובמאבק בטרור – ולא בלגיטימציה לשקר ולסחיטה של חמאס."
