ארה"ב ואיראן קרובות להסכם גרעין, כך על פי דיווח אמש ב-CNN. על פי הדיווח, הצדדים קרובים ל"הסכמה רחבה" והקצוות יוכלו להיסגר בסבב הבא של פגישות התיווך בין המדינות שצפוי לקרות בשבוע הבא בעומאן, אם כי עדיין לא נקבע מועד רישמי.
לפי הדיווח, למרות האופטימיות, הסעיף המרכזי – האם איראן תוכל להעשיר אורניום, עדיין מהווה מכשול. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול כי הוא רוצה "הסכם חזק. שנוכל להביא פקחים, שנוכל לקחת מה שאנחנו רוצים. שנוכל לפוצץ (צנטריפוגות) מתי שנרצה, אבל אף אחד לא ייהרג. אנחנו נוכל לפוצץ מעבדה כאשר אף אחד לא יהיה בה, במקום לפוצץ מעבדה שכולם נמצאים בתוכה".
עוד אמר נשיא ארה"ב כי: "עסקה יכולה להיסגר בקרוב – אתם תהיו מופתעים. אנחנו עשינו התקדמות גדולה, אבל הם עדיין צריכים להסכים לשלבים האחרונים של המסמך".

טראמפ מודה: "אמרתי לנתניהו לא לתקוף באיראן"
לפי CNN, מקור אמר כי אחד הפתרונות הנשקלים אצל האמריקאים הוא להשקיע בתוכנית הגרעין של האיראנים (להפקת אורניום) ולהקים קונצרן שישלב את מדינות המפרץ והסוכנות לאנרגיה אטומית – והוא יספק לכורים האיראנים אורניום מועשר מראש.
בתוך כך, כפי שאמר וויטקוף מספר פעמים, לפי הדיווח, ההסכם המסתמן לא כולל התייחסות לתוכנית הטילים הבליסטים של המשטר, ומקורות מסרו ל-CNN כי בשלב זה כי הם מצפים שהנושא יעלה לדיון. כאמור, האמריקאים אופטימים שהפגישה הבאה תוביל לחתימה על ההסכם בין הצדדים, שיקבע זמנים ספציפיים ליישומו, אך גם יוביל לדיונים נוספים על פרטים טכניים נוספים.
