בעולם שבו אנו משתמשים המון בפלסטיק כמרכיב חיוני וחשוב בחיינו, סוף סוף יש פיתוח שמבטיח להקל על הזיהום הסביבתי: "פלסטיק חי" שמתפרק בעזרת חיידקים. נשמע כמו מדע בדיוני? מסתבר שבארה"ב, במחקר שהתפרסם בכתב העת "Nature Chemical Biology" הצליחו להנדס פלסטיק שמצליח להתפרק.
החוקרים המציאו "נבגים ביולוגיים" – תאים קטנים ועמידים, שמתחילים "לאכול" את הפלסטיק רק כשמפעילים אותם. איך זה עובד? הנבגים האלה נשארים רדומים בתוך החומר במהלך הייצור, וכשהם נחשפים לגירוי מסוים, למשל סוכר או שחיקה הם מתעוררים ומפרקים אותו תוך חודש.

אולם לפני שאתם מתלהבים וקופצים לקנות את הפיתוח החדש, חשוב להבין שיש לא מעט אתגרים. הנבגים שמפרקים את החומר זקוקים לתנאים מאוד מסוימים כמו לחות, חמצן וטמפרטורה מדויקים שקשה מאוד למצוא אותם בסביבה טבעית. בלי תשתיות מתאימות וטיפול נכון הפיתוח הזה עלול להישאר רק רעיון מגניב.
