שוק ההון האמריקני פותח את יום המסחר באווירה זהירה, כשברקע המשקיעים ממתינים בדריכות לדוח הרווחים של ענקית השבבים אנבידיה, שצפוי להתפרסם לאחר נעילת המסחר. מדובר באחד הדוחות המרכזיים של עונת הדוחות הנוכחית -כזה שיכול להשפיע באופן דרמטי לא רק על מניית אנבידיה, אלא על כל מגזר הטכנולוגיה ואף על השוק כולו.
הציפיות גבוהות: לפי נתוני בלומברג, האנליסטים בוול סטריט מעריכים שאנבידיה תציג רווח מתואם למניה (EPS) של 0.88 דולר, והכנסות של 43.3 מיליארד דולר -עלייה חדה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו רשמה רווח של 0.61 דולר והכנסות של 26 מיליארד דולר.
היסטוריית הדוחות של החברה מוסיפה למתח: אנבידיה עקפה את תחזיות האנליסטים כמעט בכל אחד מהשמונה רבעונים האחרונים, עם ממוצע של 9.8% הפתעה חיובית ברווח למניה ו-8.9% בהכנסות. רק ברבעון השני של שנת הכספים 2025 פספסה את התחזיות.

בשוק מקווים שהחברה תמשיך להראות עוצמה, במיוחד לאור הביקוש הגובר לשבבי ה-Hopper (H200) ולמערכות ה-GB200 מבוססות Blackwell אשר לדעת אנליסטים, צפויים לקזז את הפגיעה מהמגבלות החדשות על יצוא שבבי H20 לסין.
למרות זאת, מניית אנבידיה חוותה תנודתיות משמעותית מתחילת 2025, כולל ירידות חדות בינואר בעקבות השקת מודל בינה מלאכותית זול מתוצרת סטארטאפ סיני ובאפריל עקב החרפת מלחמת הסחר שמוביל הנשיא טראמפ.

מדדי וול סטריט פתחו בירידות קלות: מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.3%, ה-S&P 500 השיל כ-0.2% מערכו, והנאסד"ק שמושפע במיוחד מענקיות הטכנולוגיה נחלש בשיעור דומה. מגזר התשתיות בלט בירידות על רקע עלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 ול-30 שנה.
מניית אברקרומבי אנד פיץ' מזנקת בכ-35% במסחר היום (רביעי), לאחר שדיווחה על תוצאות רבעוניות שהפתיעו לחיוב את המשקיעים. ההכנסות הסתכמו ב-1.06 מיליארד דולר, נמוך במעט מהתחזיות שצפו 1.08 מיליארד דולר, אך עדיין משקפות צמיחה של 8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

על רקע המתיחות מול סין, הריבית הגבוהה בארה"ב והחשש מהאטה בכלכלה -דוח אנבידיה הפך לסמן מרכזי באשר ליכולת של מגזר הבינה המלאכותית להמשיך ולהחזיק את שוק ההון מעל פני המים. כעת, כל שנותר הוא לחכות לשעה 23:00 שעון ישראל, אז יפורסם הדוח שיכול להכתיב את כיוון השוק בשבועות הקרובים.
