הבנק המרכזי של ארצות הברית (הפדרל ריזרב) הותיר היום (רביעי) את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.25%-4.5% – וזאת בפעם השלישית ברציפות ולמרות קריאתו הפומבית של הנשיא טראמפ לקיצוץ נוסף.
למרות אי ודאות גוברת בתחזית הכלכלית, גורמי הפד ציינו כי הכלכלה האמריקנית ממשיכה להתרחב בקצב יציב, אף על פי שברבעון הראשון של השנה נרשמה התכווצות כלכלית – לראשונה מזה שלוש שנים – בעיקר בשל התארגנות שוק היבוא לקראת סבב המכסים החדש של טראמפ.

הפד הביע דאגה מעלייה בסיכונים לאבטלה ולאינפלציה, אך ציין כי שוק העבודה נותר יציב. גם מדד האינפלציה ירד ל-2.6%, אך עדיין גבוה מהיעד הרשמי של 2%.
ההחלטה הגיעה למרות מסע תקשורתי תקיף מצד טראמפ נגד יו"ר הפד ג'רום פאוול, אותו כינה "לוזר גדול" ו"מר טו לייט". טראמפ אף כתב ברשת החברתית שלו כי פאוול "צריך לקצץ את הריבית עכשיו", אך הבהיר בהמשך כי אין בכוונתו לפטרו לפני סיום כהונתו ב-2026.
פאוול השיב בזהירות ואמר כי הבנק "ימתין לבהירות נוספת" לפני שיקבל החלטות נוספות, ויבחן מקרוב את השפעות מדיניות הסחר והמכסים של טראמפ על יציבות המחירים והתעסוקה.
