רשות התחרות הודיעה היום (רביעי) כי במסגרת הסדר מוסכם בינה לבין שופרסל, חברת הקמעונאות תידרש לשלם לאוצר המדינה קנס בסך 1.5 מיליון שקלים. ולמכור את סניף החברה בשכונת נווה אביבים.
בינואר 2024, חברת שופרסל רכשה את סניף פיין מרקט בשכונת נווה אביבים במרחב רמת אביב שבתל אביב, אך טענה כי היא לא נדרשת לדווח על מיזוגים מכוח חלופת המונופולין (מצב שבו המיזוג עלול להוביל לשליטה משמעותית בשוק).

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה עם שופרסל, היא תעביר את זכויותיה בסניף שהיא מפעילה בשכונת רמת אביב בתל אביב, אותן רכשה מפיין מרקט, ותעביר את הזכויות בסניף נווה אביבים לידי צד ג' שאינו קשור אליה, ואשר מעוניין להפעיל חנות קמעונאית לממכר מוצרי מזון וצריכה, במטרה לשמור על התחרות ולהחזיר את המצב לקדמותו, טרם הרכישה. בנוסף לכך כאמור, שופרסל תשלם סכום של 1.5 מיליון שקלים לאוצר המדינה.
כמו כן, במסגרת הצו המוסכם שופרסל התחייבה לפנות לקבלת אישור הממונה על התחרות על כל מיזוג שתבקש לבצע. בכך, ויתרה שופרסל על הטענה שהיא אינה נדרשת לדווח על מיזוגים מכוח חלופת המונופולין.
כזכור, שופרסל גם עומדת בפני קנס נוסף, בסך של כ-8 מיליון שקלים, בכפוף לשימוע, לאחר שמסרה מענה חלקי לדרישות הנתונים שנשלחו אליה במסגרת מחקר שעורכת רשות התחרות בענף המזון. לפי רשות התחרות, שופרסל העבירה מענה חסר ובפרט ביחס לעלויותיה התפעוליות. השלמת המענה נעשתה לבסוף, אך רק לאחר פניות חוזרות ונשנות.
