accessibility-icon
share-icon
צילום: אהרון לייב אברמס, פלאש 90

הח"כית מהאופוזיציה משתלטת על המתחם שננטש בירושלים

אברהם חסון

אברהם חסון

כח אייר ה'תשפה (26.05.25)

12

8

like

0

dislike

חצי שנה לאחר הפסקת פעילות אונר"א בישראל, המטה המרכזי של הסוכנות בגבעת התחמושת עמד נטוש • ח"כ יוליה מלינובסקי קבעה בו לראשונה מזה עשרות שנים נוכחות פרלמנטרית ראשונה • יחד עם פעילי ארגוני ימין, פתחה במקום לשכה והזמינה את הציבור, חברי כנסת ושרים מכלל המפלגות


חצי שנה לאחר שהחלה ממשלת ישראל ביישום חוקי אונר"א להפסקת פעילות הסוכנות בשטח ישראל – עזבו עובדי אונר"א את המטה המרכזי שלהם בגבעת התחמושת, והותירו מאחור רק כמה שומרים. למרות זאת, המדינה טרם נכנסה למתחם, שנותר ריק – לראשונה מאז 1967. היום (שני) קבעה בו ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) נוכחות פרלמנטרית ראשונה.

לפי התכנון המקורי, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הייתה אמורה להיכנס לניהול השטח, אך עד כה הדבר לא קרה. לטענת גורמים המעורבים ביוזמה, שר הבינוי והשיכון מתחמק ואינו מספק תשובות באשר לעיכוב.

צילום: דוברות חברת הכנסת

ח"כ יוליה מלינובסקי נכנסה למקום יחד עם פעילי ארגוני "צו 9", "רגבים" ו"בצלמו" – ובכך קבעו בו נוכחות אזרחית ופרלמנטרית ראשונה מזה עשרות שנים. לדבריהם, מיד עם הכניסה תיפתח במקום לשכה פרלמנטרית של ח"כ מלינובסקי, ויוזמנו אליה כלל הציבור, לצד שרים וחברי כנסת – הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה: "בן גביר ושאר השרים, במקום לחגוג בהר הבית ובמצעד הדגלים, בואו לפה" .

עקבו אחרינו גם ב-Google News