נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי להכריז על הפסקת אש ברצועת עזה תוך ימים ספורים, שתגיע כחלק מעסקה הכוללת שחרור חטופים, כך דווח הבוקר (שני) בערוץ הבריטי "סקיי ניוז" בערבית.
בערוץ המצרי "אל-ע'ד" דווח אמש כי הסכם הפסקת אש בעזה יכלול את שחרורם של 10 חטופים חיים, בנוסף לחזרת גופותיהם של 16 חטופים נוספים. לפי מקורות, מסירת 5 חטופים חיים תתבצע ביום הראשון של ההסכם, בעוד ה-5 האחרים רק ביום ה-60 להפסקת האש.
באשר ל-16 הגופות, הן יועברו לפי לוח זמנים מוסכם, "שיאפשר לחמאס לאתר את הגופות תוך 60 יום". מנגד, ישראל תידרש לשחרר מחבלים עם דם על הידיים כחלק מהעסקה, בעוד חמאס ביקש לשחרר את כל המחבלים מעזה, בין אם נעצרו לפני או אחרי טבח ה- באוקטובר.

בחמאס יודעים שהסיוע ההומניטרי הוא פתח המילוט היחיד שלהם
אתמול אמר בכיר בחמאס כי הממשל האזרחי של ארגון הטרור בעזה ממוטט, ויש כאוס מוחלט ברצועה. לאמירה זו התייחס הבוקר המזרחן יוני בן מנחם, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון, בריאיון לתוכנית "ישראל הבוקר" ואמר כי זה "סימן מובהק לקריסה של השלטון האזרחי של חמאס. ישראל מצליחה למוטט אותו".
הוא פירט כיצד צה"ל צריך לפעול בעקבות ידיעה זו על מנת להשיג הכרעה ברצועה, והדגיש כי חמאס ינסה להשתלט על חלוקת הסיוע ההומניטרי כיוון שזהו פתח המילוט היחיד שלו בניסיון להתאושש. בן מנחם ציין כי חמאס לא יצליח להשתקם לגמרי בעזרת הסיוע ההומניטרי, אך ישראל נדרשת לפקח על החלוקה על מנת להמשיך את מיטוט ארגון הטרור שכבר החל.
