accessibility-icon
share-icon
המשלחת האיראנית רגע אחרי סבב השיחות הראשון על הגרעין עם האמריקאים בעומאן, ארכיון | צילום: רויטרס
המשלחת האיראנית רגע אחרי סבב השיחות הראשון על הגרעין עם האמריקאים בעומאן, ארכיון | צילום: רויטרס

ארה"ב: התקדמות בשיחות עם איראן לצד הקלת הסנקציות על סוריה

דביר כהן

דביר כהן

כו אייר ה'תשפה (24.05.25)

3

0

like

0

dislike

לאחר חידוש שיחות הגרעין בין ארה"ב לאיראן לסבב חמישי, שרי החוץ של עומאן ואיראן הביעו אופטימיות לגבי התקדמות • בתוך כך, ממשל טראמפ החל בהקלת הסנקציות על סוריה, על מנת לקדם את את מאמצי ההתאוששות והשיקום של המדינה


לאחר חידוש שיחות הגרעין בין ארה"ב לאיראן לסבב חמישי אתמול (שישי) ברומא, במהלך השבת גורמים בכירים הביעו אופטימיות לגבי התקדמות, למרות שהאיראנים עומדים בסירובם לדרישה האמריקנית לפירוק תוכנית העשרת האורניום. בכיר אמריקני מסר בהקשר הזה כי "השיחות עם איראן ממשיכות להיות בונות".

לדבריו, נעשתה התקדמות אך יש עוד עבודה. שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ׳י, נשמע מעודד גם הוא: "עומאן תקבע את מועד ומיקום סבב השיחות הבא. עלו הסיכויים להתקדמות בסבב הבא". שר החוץ של עומאן המשיך את הקו האופטימי: "הייתה התקדמות מסוימת בשיחות. מקווים ללבן את שאר המחלוקות בימים הקרובים".

maximize-image
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | צילום: רויטרס

בתוך כך, ממשל טראמפ החל בהקלת הסנקציות על סוריה. מדובר בשינוי משמעותי במדיניות ארה״ב, לאחר שהנשיא טראמפ התחייב מוקדם יותר החודש לבטל את העיצומים במהלך ביקור במזרח התיכון בשבוע שעבר. משרד האוצר האמריקני הודיע ​​כי סוריה קיבלה רישיון כללי, המאשר עסקאות הקשורות לממשלת סוריה הזמנית, כמו גם לבנק המרכזי ולחברות ממשלתיות.

מזכיר המדינה מרקו רוביו הצהיר כי משרד החוץ האמריקאי הוציא במקביל פטור של 180 כדי להבטיח שהסנקציות לא יפריעו להשקעות ולתזרים המזומנים ויקדמו את מאמצי ההתאוששות והשיקום של סוריה. רוביו אמר שהפטורים יקלו על אספקת חשמל, אנרגיה, מים ותברואה, ויאפשרו תגובה הומניטרית יעילה יותר ברחבי סוריה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News