accessibility-icon
share-icon
הכור הגרעיני בבושהאר, ארכיון | צילום: רויטרס
הכור הגרעיני בבושהאר, ארכיון | צילום: רויטרס

בעומאן מפזרים את העמימות: המשך שיחות הגרעין יתקיים ברומא

רון דויטש

רון דויטש

כג אייר ה'תשפה (21.05.25)

3

0

like

0

dislike

שר החוץ העומאני הודיע על הסבב הבא של שיחות הגרעין - אשר צפוי להתקיים ברומא • ברקע לדברים: גורמים באיראן ובראשם המנהיג העליון חמינאי הביעו פסימיות ביחס לעתיד המשא ומתן


אחרי המסרים הפסימיים אשר נשמעו באיראן ביחס לעתיד שיחות הגרעין, שר החוץ של עומאן בדר אלבוסעידי, הודיע היום (רביעי) בפוסט ברשת X כי סבב המשא ומתן הבא יתקיים ביום שישי הקרוב ברומא.

מוקדם יותר השבוע, המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי  תקף את הדרישה האמריקאית שלא יתאפשר לטהראן להעשיר אורניום ואמר: "אף אחד לא מחכה לאישור של אף אחד. לאיראן יש את המדיניות שלה והיא תמשיך לקדם אותה". חמינאי התייחס למגעים שהתקיימו בתקופת הנשיא הקודם איברהים רא'יסי וטען שכמו השיחות הללו – גם הנוכחיות לא יניבו תוצאות.

maximize-image
המנהיג העליון האיראני חמינאי | צילום: רויטרס

קודם לכן, גורם איראני שוחח עם עיתון אמירתי וציין ביחס לשיחות כי: "אנחנו לא רוצים לקיים עוד סבב רק כדי שיכשל", והדגיש: " לא ניתן להגיע להסכם עם דרישה של אפס העשרת אורניום". לדברי גורמים נוספים, לא עלו עד כה בשיחות סוגיות נוספות כמו תוכנית הטילים של המשטר ומדיניותה האזורית, אולם חילוקי הדעות בתחום ההעשרה מהווים "בעיה רצינית".

 

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News