לאחר כישלון השיחות בין ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס, התמרון של מבצע מרכבות גדעון יוצא לדרך – צה"ל מזרים כוחות גדולים לרצועה לקראת עליית מדרגה משמעותית בעצימות הלחימה, כך מסר כתבינו המדיני תמיר מורג.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (חמישי) לכלל חברי צוות המשא ומתן לחזור ארצה, בעקבות כך שארגון הטרור ממשיך לדבוק בעמדתו לקבל הערבויות אמריקניות על סיום המלחמה, ומסרב להתפרק מנשקו.

בשעות הקרובות, צה"ל צפוי להעצים את התקיפות נגד ארגון הטרור חמאס, ומבצע 'מרכבות גדעון' יורחב. אמש, ראש הממשלה נתניהו ערך מסיבת עיתונאים בה התחייב כי: "כל שטחי רצועת עזה יהיו בשליטה של ישראל – והחמאס יוכרע כליל".
נתניהו הוסיף: "המלאכה טרם הושלמה. יש לנו תוכנית מאוד סדורה. התחלנו בעזה – חיסלו את רבי המרצחים. השמדנו אין סוף תשתיות טרור. אם תהיה הזדמנות להפסקת אש זמנית – אנחנו ערוכים לזה. עמדנו בלחצים אדירים להפסיק את המלחמה. אנחנו הדפנו את הלחצים האלו"

בנוסף, בתחילת השבוע שלח הרמטכ"ל זמיר לחמאס מסר מאיים: "ארגון הטרור ישלם את מחיר סרבנותו, הוא ייתקל בעוצמת אש, נרחיב את התמרון, נכבוש שטחים נוספים, נטהר ונשמיד את תשתיות הטרור עד להכרעתו. אנו מגנים על עצמנו ולשם כך עלינו לתקוף".
