הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים היום (שלישי) הערכת מצב וסיור שטח ברצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף יניב עשור, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף גיא לוי ומפקדים נוספים. זמיר הדגיש את מטרת הלחימה העיקרית: "לחמאס יש אופציה אחת – והיא לשחרר את חטופינו. אם יהיה הסכם – צה"ל ידע לפעול בהתאם לכך".
הרמטכ"ל: "חמאס ישלם את מחיר סרבנותו – הוא ייתקל בעוצמת אש, נרחיב את התמרון, נכבוש שטחים נוספים, נטהר ונשמיד את תשתיות הטרור עד להכרעתו. אנו מגנים על עצמנו ולשם כך עלינו לתקוף".
זמיר הדגיש: "לחמאס יש אופציה אחת והיא לשחרר את חטופינו. אם יהיה הסכם – צה"ל ידע להתאים את פעילותו בהתאם לכך". בהמשך הוא פנה לעזתים והדגיש כי חמאס הוא זה שהביא את המלחמה הזו, וגרם להרס ברצועת בעקבות סירובו לשחרר את החטופים, והוא לא ישקם.
"צה"ל פועל כל העת בהתאם לערכי צה"ל, לחוק ולמשפט הבין לאומי, תוך שמירה בלתי מתפשרת על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה", הבהיר זמיר ותקף, "כל אמירה המטילה דופי בערכיות פעולותינו ובמוסריות לוחמינו – היא משוללת יסוד".


מוקדם יותר היום, תקף יו"ר מפלגת העבודה, יאיר גולן, את חיילי צה"ל ואמר: "מדינה שפויה לא מנהלת לחימה נגד אזרחים, לא הורגת תינוקות כתחביב ולא שמה לעצמה מטרה של גירוש אוכלוסיה".
בהצהרה לתקשורת בהמשך היום, התייחס גולן לדבריו – ובלי להתנצל אמר: "אמרתי הבוקר שאנחנו מדינה שפויה שלא הורגת ילדים. כששרים בממשלה הזו חוגגים מוות והרעבה של ילדים, חייבים לומר את זה. אני התייחסתי אך ורק לממשלה הכושלת ביותר בתולדות ישראל – לא לצה״ל. המשימה שלנו היא לוודא שישראל תישאר מדינה שפויה שלא הורגת ילדים לא כתחביב ולא כמדיניות".
