accessibility-icon
share-icon
ראש ממשלת הודו | צילום: שאטרסטוק
ראש ממשלת הודו | צילום: שאטרסטוק

אחרי הפסקת האש: הודו מאיימת לייבש את פקיסטן

רון דויטש

רון דויטש

כד אייר ה'תשפה (22.05.25)

7

1

like

0

dislike

ראש ממשלת הודו איים שדלהי לא תספק מים לפקיסטן מהנהרות השייכים לה והדגיש שעליה "לשלם מחיר" על כל פעולת טרור • במקביל, באסלאמאבד העלו את שמה של סעודיה כמדינה ניטרלית אשר יכולה לשמש כמקום למשא ומתן בסוגיות שבמחלוקת


כחודש לאחר הפיגוע הרצחני שבמהלכו נהרגו 26 בני אדם בחבל קשמיר – ועל רקע הפסקת האש שהוגה לאחרונה בין הצדדים, ראש ממשלת הודו נרנדה מודי איים היום (חמישי) שדלהי לא תספק מים לפקיסטן מהנהרות השייכים לה, כאשר במקביל ראש הממשלה הפקיסטני הזכיר את שמה של סעודיה בתור מקום ניטרלי בו המדינות יכולות לקיים משא ומתן.

"פקיסטן תצטרך לשלם מחיר עבור כל מתקפת טרור", אמר מודי  – שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס – במהלך אירוע פומבי והוסיף: "הצבא הפקיסטני ישלם אותו, הכלכלה הפקיסטנית תשלם אותו".

maximize-image
 צבא פקיסטן | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש ממשלת פקיסטן שהבאז שריף התייחס היום גם הוא למתיחות, בדברים שצוטטו בערוץ אל-ערביה והזכיר את שמה של סעודיה כמדינה ניטרלית עבור משא ומתן בין הצדדים בסוגיות שעל הפרק כגון עצירת המים וחבל קשמיר.

כזכור, במסגרת העימות האחרון נקטה בצעדים לחסימת זרימת המים לפקיסטן, והשעתה את השתתפותה באמנת מי האינדוס עליה היא חתומה – זאת כחלק מצעדי התגובה נגדה בשל הפיגוע הקשה בחבל קשמיר.

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News