accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

ביקורת חריגה באיראן: אין תוכנית גיבוי אם שיחות הגרעין יכשלו

רון דויטש

רון דויטש

כג אייר ה'תשפה (21.05.25)

5

0

like

0

dislike

על רקע חילוקי הדעות בין וושינגטון לטהראן בסוגיית העשרת האורניום, מקורות באיראן טענו שלמשטר אין תוכנית גיבוי למקרה של כישלון השיחות • המקורות איימו בנוסף בחיזוק הקשרים עם סין ורוסיה • קודם לכן המנהיג העליון חמינאי הביע פסימיות באשר להצלחת המשא ומתן


ביקורת נדירה מתוך איראן נשמעה היום (רביעי) כאשר שלושה מקורות אשר שוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס טענו שלהנהגת המשטר אין תוכנית גיבוי למקרה ששיחות הגרעין עם ארצות הברית יכשלו, ואיימו בנוסף כי במקרה כזה טהראן תפנה לחזק את קשריה עם סין ורוסיה.

לצד זאת, מקור איראני בכיר אמר לסוכנות הידיעות כי במקרה של כישלון השיחות המשטר יחזור לאסטרטגיה שבה נקט לפני השיחות שעיקריה הן הימנעות ממתיחות והסלמה ומוכנות להגן המשטר להגן על עצמו.

maximize-image
images-count1+
המשלחת האיראנית לשיחות הגרעין | צילום: רויטרס

החשש לכישלון השיחות מתגבר כאשר ברקע חילוקי דעות קשים בין איראן וארצות הברית בסוגיית העשרת האורניום אשר עומדת בלב המשא ומתן. מוקדם יותר השבוע, המנהיג העליון עלי חמינאי התייחס לשיחות וטען שכמו המגעים שהתנהלו בעבר – גם אלו הנוכחיים לא יביאו תוצאות.

לקביעתו של חמינאי קדמו חילופי דברים פומביים בין שר החוץ האיראני והבית הלבן. מקודם יותר דוברת הבית הלבן חזרה על דברים שאמר יועצו של הנשיא טראמפ, סטיב ויטקוף, לפיו "העשרת אורניום היא קו אדום" וטענה שדברים אלו נאמרו לא רק באופן פומבי, אלא גם לאיראנים בחדרי חדרים.

maximize-image
images-count1+
דוברת הבית הלבן, קרוליין לוויט | צילום: שאטרסטוק

ההבהרה מצד וושינגטון הגיע יממה לאחר ששר החוץ האיראני פרסם פוסט ברשת X בשפה האנגלית ובו טען שקיים חוסר עקביות בין העמדות שמציגים האמריקאים בפומבי לבין אלו שבחדרי חדרים.

 

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News