ארצות הברית השיגה מידע מודיעיני חדש המצביע על כך שישראל נערכת לתקוף את מתקני הגרעין באיראן, כך לפי גורמים אמריקאים בדיווח שפורסם הערב (שלישי) בערוץ CNN.
נאמר כי ההכנות לתקיפה מגיעות על רקע חוסר התקדמות בשיחות הדיפלומטיות בנושא הגרעין בין ממשל טראמפ לטהראן, ולפי הגורמים, תקיפה כזו "תהיה ניתוק בוטה מהנשיא דונלד טראמפ".

מרקו רוביו: האיראנים רואים בהעשרת האורניום גאווה לאומית
עוד נאמר כי גורם שמכיר את המודיעין האמריקאי טען ש"הסיכוי לתקיפה ישראלית על מתקן גרעיני איראני עלה משמעותית בחודשים האחרונים". לפי הדיווח, ההערכות על תקיפה ישראלית קרובה נגד מתקני הגרעין נובעת מהצהרות של בכירים ישראלים, מהודעות יירוט ומנתוני תצפית על תנועות צבאיות שמרמזות על הכנות מבצעיות.

כזכור, ממשל טראמפ עצמו קבע מסגרת זמן של 60 יום למשא ומתן עם איראן, פרק זמן שכבר הסתיים – ועדיין אין הסכם. טראמפ הצהיר בעבר כי במידה ולא יושג הסכם – הוא בעצמו יפתח את המתקפה יחד עם ישראל נגד מתקני הגרעין ברפובליקה האסלאמית.

"אין טעם בסבב נוסף שיכשל": איראן מטילה ספק בהמשך המגעים
למרות זאת, נכון לעכשיו המדיניות האמריקאית נותרת דיפלומטית, כאשר לפי בכירים, תמיכה אמריקאית בתקיפה ישראלית תינתן רק במקרה של "התגרות משמעותית מצד טהרן". בתוך כך, גורם ישראלי אמר ל-CNN כי אם תיחתם "עסקה גרועה", ישראל תהיה מוכנה לפעול גם לבדה.

