משפחות מעוטף עזה קראו הבוקר (שני) בתגובה להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להכנסת סיוע לחמאס: "אם אין לך את היכולת או האומץ לשנות את כללי המשחק ולדאוג לביטחון תושבי העוטף, פנה את מקומך למי שכן ידע. אנחנו לא מוכנים להמשיך לחיות במלחמה מדומה מבלי כוונה להכריע את האויב. חזרנו הביתה כדי לחיות בביטחון כי ככה התחייבתם".

חרף האיומים וההבטחות: הקבינט אישר הכנסת סיוע הומניטרי לעזה
לדבריהן, "ההחלטה המבישה על הכנסת סיוע הומניטרי לחמאס היא חרפה לממשלה ולעומד בראשה. כוחותינו מסכנים את עצמם, ילדינו חיים בפחד, החטופים לא רואים אור יום אך החמאס ימשיך לקבל חמצן ולהתעצם בחסות מדינת ישראל. אל תשקרו לנו! אין לכם רצון להכריע את החמאס ואין לכם כוונה לשמור עלינו מהטבח הבא! או שתשנו גישה או שתניחו את המפתחות למי שמסוגל לכך. או הפקרה או הכרעה".

בנוסף, במכתב חריף שנשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו בארגון אימהות ללוחמים: "ראש הממשלה ששולח את בנינו למלחמה תוקע מקלות בגלגלים. ההחלטה היא בגידה בלוחמים, ואם אכן תתקיים ויעבור סיוע לארגון הטרור חמאס – זהו קו אדום מבחינתנו".

חידוש הסיוע ההומניטרי: "חמצן בוורידי אלה שחותרים להשמידנו"
בעקבות כך ח"כ בועז ביסמוט פנה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין, לכנס דיון דחוף בעקבות ההחלטה להכניס סיוע הומניטרי לעזה: "ההחלטה התמוהה לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי מעוררת סימני שאלה קשים. אי אפשר לבקש מאיתנו לאשר שוב ושוב גיוסי מילואים – ובאותה נשימה לקבל בלי הסבר החלטות שמרחיקות אותנו מהכרעת המלחמה".

אתמול, למרות אין ספור הבטחות, רה"מ נתניהו והקבינט המדיני-ביטחוני שוב מתקפלים – ומאשרים כניסה של סיוע הומניטרי לרצועה, זאת בזמן שחטופינו מורעבים במנהרות. לשכת רה"מ ניסתה להסביר את ההחלטה: "ישראל תכניס כמות בסיסית של מזון לאוכלוסייה על-מנת לוודא שלא יתפתח משבר של רעב ברצועת עזה. משבר כזה יסכן את המשך פעולת "מרכבות גדעון" להכרעת החמאס".

עקב חידוש הסיוע: ביקורת חריפה על רה"מ – "נכנע ללחץ של קפלן"
בלשכת רה"מ הדגישו כי ההחלטה נעשתה בהמלצת צה"ל, "ומתוך הצורך המבצעי לאפשר את הרחבת הלחימה העצימה להכרעת החמאס". עוד נמסר כי "ישראל תפעל לשלול את היכולות של חמאס להשתלט על חלוקת הסיוע ההומניטרי כדי להבטיח שהסיוע לא יגיע למחבלי החמאס".

השר בן גביר, שהתנגד בקבינט להחלטה, מסר לאחר מכן: "כל סיוע הומניטרי שיכנס לרצועה בוודאי לכל חלקיה יתדלק את החמאס ויעניק לו חמצן, בזמן שחטופינו נמקים במנהרות. ראש הממשלה עושה טעות קשה במהלך הזה ושאין לו בכלל רוב. את חמאס חייבים רק לכתוש, ולא להעניק לו במקביל חמצן למחייתו".

