מוקדם יותר היום (רביעי), פרסם כתבנו הלל ביטון רוזן כי כ-300 עזתים היגרו מהרצועה באמצעות מנהלת ההגירה, שהוקמה כזכור במטרה לקדם את התוכנית של הנשיא טראמפ לביצוע טרנספר לרצועת עזה. אלא שחלק גדול מהמהגרים מחזיקים בכל מקרה אזרחות כפולה, ויכלו הלכה למעשה להסתדר גם ללא עזרת המנהלת.
הפרסום אודות תחילת הפעילות של המנהלת הגיע בעקבות סדרת שאלות שהגשנו לדוברות המנהלת (נכון לעכשיו אין דוברות רשמית, ואת הפעילות מנהל דוברו של השר כ"ץ), שבהן תהינו מדוע חלפו כבר קרוב לשלושה חודשים – ואפילו עזתי אחד לא היגר.
הצטרפו לפרסומים ולמאמרים שלנו בנושא מנהלת ההגירה:
• על ישראל לפעול מיידית לכיבוש הרצועה ולמימוש תוכנית הטרנספר
• שלושה חודשים לאחר ההכרזה על הקמתה: מנהלת ההגירה החלה לפעול
• כמה עזבו את עזה מרצון? המספרים המתעדכנים של מנהלת ההגירה
• מתוך מיליוני תושבים, רק 300 באמת היגרו מרצועת עזה
בינתיים, עוד לפני הפרסום של כתבנו בנושא, פרסמנו סקר בערוץ הוואטסאפ הרשמי שלנו, שבו שאלנו אתכם, הגולשים, מה דעתכם על מנהלת ההגירה מעזה – והתשובות היו כמעט חד משמעיות. כמעט 90% מהגולשים השיבו שהם לא שמעו על המנהלת כבר תקופה ארוכה, או שהיא בכלל "סתם בלוף" (926 ו-202 הצבעות, בהתאמה). רק 10% מהגולשים סבורים כי "המנהלת עושה את עבודה בשקט".
כאמור, המספרים הללו מעידים על תפעול כושל של המנהלת, שהוקמה בקול תרועה רמה, קיבלה את אישור הקבינט המדיני-ביטחוני, ואפילו מונה קצין בדרגת אל"מ לעמוד בראשה – ועדיין, ההישגים לאחר כשלושה חודשים זעומים במיוחד – פחות מ-300 עזיבות, מתוך מיליוני תושבים שרוצים להגר. יצוין כי לפי השר כ"ץ עצמו, כ-40% מהעזתים הביעו עניין לעזוב את הרצועה.
