במקביל לביקורו של הנשיא טראמפ במפרץ, בו הדגיש שאיראן צריכה להפסיק את תמיכתה בארגוני הטרור באזור, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים, אסמעיל קאאני הגיע לביקור בבגדאד והתקבל על ידי היועץ לביטחון לאומי קאסם אלערג'אני, שפרסם תיעוד של הפגישה בחשבונו ברשת X.
לדברי אלערג'ני, השניים עסקו בפגישתם בחיזוק היחסים בין המדינות ובפרט לשיתוף הפעולה בביטחון הגבולות ביניהן ויישום ההסכם הביטחוני עליו הן חתמו בשנה שעברה. עוד ציין הבכיר האיראני כי השניים הדגישו את חשיבות הצלחת שיחות הגרעין המתקיימות בימים אלו בין וושינגטון לטהראן.

ברקע לדברים, נמשך ביקורו של הנשיא טראמפ באזור. מוקדם יותר היום, הנשיא אמר בפגישה עם מנהיגי מדינות המפרץ בריאד כי איראן חייבת להפסיק את תמיכתה בארגוני הפרוקסי שלה, קו אדום מבחינת טהראן, אם ברצונה להגיע להסכם עם ארצות הברית.
"בידן חיזק את איראן וארגוני הפרוקסי שלה", האשים טראמפ את קודמו, ש"הפנה את גבו" כדבריו לבעלי הברית במפרץ. "כולם בשולחן הזה יודעים היכן נמצאת הנאמנות שלי", הדגיש והבטיח "להתמודד עם התוקפנות שמאיימת על כולנו".

כזכור, בחודש שעבר פורסם בסוכנות הידיעות רויטרס כי חלק מכוחות הפרוקסי של טהראן בעיראק עשויות להתפרק מנשקן לאור חששן מעימות מול ארצות הברית, דבר שהגיע בעקבות אזהרות חוזרות ונשנות מצד בכירים אמריקאים לממשלה בבגדאד, בהן איימו בפעולה צבאית מצד ארצות הברית כנגד המיליציות.
כפי שדווח, הכוחות הפרו-איראניים שוחחו עם פטרוניהם בטהראן וקיבלו את ברכתם לנקוט בכל צעד שיראו לנכון כדי להימנע מעימות עם ישראל וארצות הברית. "טראמפ מוכן לקחת את המלחמה איתנו לרף הגבוה ביותר", אמר מפקד במיליציה "כתאב חיזבאללה" – אחת החזקות במדינה. "ברצוננו להימנע מהתרחיש הזה", הדגיש.
