מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את תיקון חוק הבנקאות (שירות ללקוח) שייכנס לתוקף ב-1 בדצמבר הקרוב. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.
החוק החדש יאפשר לאנשים לפתוח קופת חיסכון בכול בנק שיבחרו ללא החובה בפתיחת חשבון עובר ושב. בנק שלא יאפשר זאת או ינסה להפעיל לחץ או השפעה בלתי הוגנת בנושא, צפוי להיקנס ב-50 אלף שקלים על כל הפרה. הסמכות על הטלת הקנס תהיה בידי המפקח על הבנקים.

יוזם החוק ח"כ אביחי בוארון הדגיש כי "נכון לחודש מרץ השנה, 228 מיליארד שקלים שוכבים להם בחשבונות עובר ושב של אזרחי ישראל כאבן שאין לה הופכין. החוק הזה יאפשר לאזרחים לשים את הכסף שלהם בפיקדונות ולקבל עליו ריבית. זה מאוד משמעותי במאבק של כולנו ביוקר המחיה".
בדברי ההסבר להצעה צוין כי כיום חלק מהבנקים מתנים את האפשרות לנהל אצלם פיקדון בפתיחת חשבון עובר ושב, מהלך שדורש עמידה בהליכי אימות וזיהוי על פי חוק איסור הלבנת הון, ולעיתים כרוך גם בעלויות נוספות ללקוח. ההצעה נועדה להסיר חסמים אלו, לעודד תחרות במערכת הבנקאית ולאפשר ללקוחות להפיק תשואה על חסכונותיהם בצורה נוחה וזמינה יותר.
