accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל הים לכוח השייטת: "ביצעתם פעולות שלא ישמעו עליהן"

אפרת ברינר

אפרת ברינר

טז אייר ה'תשפה (14.05.25)

13

20

like

0

dislike

בטקס חילופי מפקד השייטת מפקד חיל הים סיפר על פעילות הכוח במהלך מלחמת "חרבות ברזל" וציין שהלוחמים פעלו גם במרחק רב ממדינת ישראל - במבצעים שלא נשמע עליהם • השייטת הייתה שותפה מרכזית להצלחה ולהישגים של מדינת ישראל במלחמה, ואף השתתפה בין השאר במבצעים לשחרור חטופים


מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה התייחס אתמול (שלישי) בטקס חילופי מפקד השייטת, לפעילות הענפה שהכוח ביצע במהלך מלחמת חרבות ברזל, גם במרחק רב מגבולות ישראל: "הייתם במקומות שלא חשבנו שנהיה בהם, ביצעתם פעולות שלעולם לא ישמעו עליהן. אלה הן פעולות רחוקות ועלומות, שהשתיקה יפה להן".

במהלך מלחמת "חרבות הברזל" שייטת 13 ביצעה פעילויות רבות וחשאיות במתווים שונים, בים וביבשה, בזירות קרובות ורחוקות, אשר הובילו להישגים משמעותיים ואסטרטגים לביטחון המדינה, רבות מהן בתווך החשאי, שלא פורסמו עד כה.

maximize-image
images-count2+
פעילות השייטת | צילום: דובר צה"ל

השייטת ביצעה עשרות מבצעים יחד עם הכוחות המתמרנים בצפון ובדרום, וחברה לכוחות המתמרנים, בשיתוף פעולה עם חי"ר ושריון במהלך הלחימה. השייטת אף לקחה חלק במספר מבצעי חילוץ והחזרת חטופים ונעדרים, מבצע "יד זהב", "מבצע ארנון" מבצע החזרתו של פרחאן קאדי ומבצעים נוספים.

בלבנון, היחידה ביצעה עשרות פעילויות מבצעיות ממוקדות לנטרול והשמדת מתחמי לחימה ואמצעי לחימה של חיזבאללה, טרם מבצע "חיצי צפון", זאת כחלק מגריעת יכולותיו ותשתיות ארגון הטרור חיזבאללה. ומפרוץ המלחמה השייטת עצרה כ-800 מחבלים, וחיסלה כ-200 מחבלים.

maximize-image
images-count2+
פעילות השייטת | צילום: דובר צה"ל

במהלך המלחמה השייטת קיבלה באופן רשמי את המשימה, לצד היותה יחידת השתלטות ימית, להוות גם יחידת השתלטות יבשתית. כמו כן, כוחות השייטת פעלו ב-8 בתי חולים ברצועת עזה. ביניהם: "שיפאא", "רנתיסי", "כאמל עדואן", "האינדונזי", "נאצר" ו"אל אמל".

פעילות בבתי חולים הינה משימה מורכבת מהרבה היבטים, ביניהם שימוש חמאס באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי, יכולת הסתוות ובריחה של המחבלים מבית החולים, הסתרת עדויות שו"ן והשפעה על הלגיטימציה העולמית לפעילות צה"ל. בנוסף לכך, כוח השייטת השתתף בפשיטה על המטה המרכזי של אונר"א.

maximize-image
images-count2+
לוחמי צה"ל בחיל הים במהלך תרגיל "אגרוף המחץ" | צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל הים, אלוף דוד סער סלמה סיפר במהלך הטקס כי "לאורך השנתיים האחרונות, ליוותי אותך בקשר, כשאתה והלוחמים פועלים מאות קילומטרים מגבולות ישראל, לפעמים גם בפעם הראשונה. הייתם במקומות שלא חשבנו שנהיה בהם, ביצענו פעולות שלעולם לא ישמעו עליהן. אלה הן פעולות רחוקות ועלומות, שהשתיקה יפה להן. כל אלו היו והינם עבור ביטחון מדינת ישראל, כדי שנוכל לשבת פה גם היום".

אלוף-משנה א' ללוחמי השייטת פנה אל הלוחמים ואמר: "זוהי שעתנו, להילחם במלחמה הצודקת והגורלית הזאת למען ביטחונה של מדינת ישראל והשבת החטופים. היו גאים ולא גאוותנים, תמיד שמרו על ראש למעלה ואף למטה. סומך עליכם ומאמין בכם".

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News