"ושבו בנים לגבולם": רגעים מרגשים נרשמו אתמול (שני) עם חזרתו של החייל הישראלי-אמריקאי עידן אלכסנדר לשטח ישראל, לאחר 584 ימים קשים מנשוא בשבי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. שחרורו התאפשר בין היתר בעקבות מעורבות אישית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ושליחיו, והוגדר על ידי חמאס כ"מחווה של רצון טוב" כלפי טראמפ.
סבתו של עידן, ורדה בן ברוך, תיארה את ההפתעה מהבשורה על שחרורו ואת הדרך הארוכה שעברה המשפחה: "כל מה שצריך בשביל לקבל כוחות להמשך, הדרך היא ארוכה", אמרה, "ויש עוד משפחות שעדיין מתמודדות עם הדרך הזאת, ואני גם איתן". היא הדגישה: "לא נעזוב עד החטוף האחרון", והודתה לראש הממשלה נתניהו, לנשיא טראמפ, לוויטקוף ולאדם בוהלר על מאמציהם להשבת נכדה.

לא נשארה עין יבשה: רגעי האיחוד של עידן אלכסנדר עם משפחתו
הרמטכ"ל, רא"ל אייל זמיר, התייחס לשחרור: "אנחנו מתרגשים ומברכים על חזרתו של עידן, לוחם צה"ל, הביתה. ולצד זאת – אנחנו לא שוכחים את המחויבות שלנו להחזיר את 58 החטופים שנמצאים בשבי חמאס".
תקופת השבי:
ממידע ראשוני עולה כי במהלך תקופת שביו, ארגון הטרור חמאס חקר את עידן אלכסנדר בעינויים בניסיון להוציא ממנו מידע מודיעיני. כמו כן, דווח כי אלכסנדר סבל מהרעבה ממושכת.
בשיחת טלפון ראשונה ומרגשת עם אימו מנקודת הקליטה, אמרה לו יעל: "אתה חזק, אתה מוגן, אתה בבית. תן בראש. עוד מעט נפגשים. אוהבת אותך". בהמשך, כשראה אותה, התרגשה ואמרה: "לא ייאמן, אני אוהבת אותך, אתה נראה מדהים".

סבתו של אלכסנדר: "היום פסח שני, עידן זוכה להיות בין חורין"
במסוק, עידן העביר מסר לציבור שתמך לכל אורך תקופת השבי וייחל לשחרורו: "עם ישראל חי!!!". עידן לא שכח מאיפה הוא הגיע והוסיף: "היידה גולני 51", וכן הודה לטראמפ על המאמצים לשחרורו: "תודה רבה הנשיא טראמפ", כתב באנגלית.
בתיעוד שהפך ויראלי ברשתות החברתיות, נראים נוסעים שרים יחד עם משפחתו של החטוף עידן אלכסנדר בטיסה חזרה לארץ. צפו:
עכשיו בטיסה חזרה לארץ, נוסעים שרים יחד עם משפחתו של החטוף עידן אלכסנדר שישתחרר היום ב"ה pic.twitter.com/ULLl3mUPDY
— ינון מגל (@YinonMagal) May 12, 2025
