accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

זלנסקי: "מקווה שטראמפ יצטרף לשיחות עם פוטין באיסטנבול"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יד אייר ה'תשפה (12.05.25)

0

like

1

dislike

נשיא אוקראינה זלנסקי הביע היום תמיכה ביוזמת טראמפ לקיים פגישת פסגה עם פוטין באיסטנבול ב־15 במאי, וקרא לנשיא ארה"ב להשתתף • לדבריו, מדובר ב"הזדמנות להפסקת אש מלאה שתאפשר קידום דיפלומטי"


נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הביע היום (שני) תמיכה מלאה ביוזמה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקיים פגישת פסגה באיסטנבול ב־15 במאי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זלנסקי אמר כי הוא מקווה שטראמפ ישתתף בפגישה, אותה הגדיר כהזדמנות ל"הפסקת אש מלאה וללא תנאים", שתספק בסיס לתהליך דיפלומטי.

maximize-image
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפגישה במהלך ההלוויה של האפיפיור | צילום: רויטרס

"כולנו באוקראינה נודה אם הנשיא טראמפ יוכל להיות איתנו בפגישה בטורקיה", אמר זלנסקי, והדגיש כי הוא עצמו כבר מתכנן להגיע. עוד הוסיף כי הוא מצפה למענה רשמי מהקרמלין להזמנתו של פוטין לשיחות ישירות ביום חמישי.

טראמפ הביע אופטימיות בנוגע לסיכויי הצלחת המפגש, ואמר במסיבת עיתונאים כי "דחף מאוד" לקיומו. לדבריו, "אנחנו חייבים לעצור את מרחץ הדמים – זה נורא". עם זאת, ציין כי בשל לוח זמנים צפוף, הוא טרם בטוח אם יוכל להשתתף. טראמפ צפוי לבקר בערב הסעודית, קטאר ואיחוד האמירויות עד תום ביקורו באזור ב־15 במאי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News