נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הביע היום (שני) תמיכה מלאה ביוזמה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקיים פגישת פסגה באיסטנבול ב־15 במאי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זלנסקי אמר כי הוא מקווה שטראמפ ישתתף בפגישה, אותה הגדיר כהזדמנות ל"הפסקת אש מלאה וללא תנאים", שתספק בסיס לתהליך דיפלומטי.

"כולנו באוקראינה נודה אם הנשיא טראמפ יוכל להיות איתנו בפגישה בטורקיה", אמר זלנסקי, והדגיש כי הוא עצמו כבר מתכנן להגיע. עוד הוסיף כי הוא מצפה למענה רשמי מהקרמלין להזמנתו של פוטין לשיחות ישירות ביום חמישי.
טראמפ הביע אופטימיות בנוגע לסיכויי הצלחת המפגש, ואמר במסיבת עיתונאים כי "דחף מאוד" לקיומו. לדבריו, "אנחנו חייבים לעצור את מרחץ הדמים – זה נורא". עם זאת, ציין כי בשל לוח זמנים צפוף, הוא טרם בטוח אם יוכל להשתתף. טראמפ צפוי לבקר בערב הסעודית, קטאר ואיחוד האמירויות עד תום ביקורו באזור ב־15 במאי.
