קולונל דמיטרו קוזיורה, בכיר לשעבר בשירותי המודיעין האוקראיניים, נשלח למאסר עולם לאחר שהורשע בריגול עבור שירות הביטחון הרוסי (FSB). קוזיורה, ששימש בעבר כראש מטה המרכז ללוחמה בטרור של שירות הביטחון האוקראיני (SBU), נמצא אשם בבגידה חמורה תחת חוקי מצב החירום של אוקראינה. התובע הכללי של אוקראינה מסר כי הוא הורשע גם בטיפול בלתי חוקי בנשק, תחמושת או חומרי נפץ.

שירות הביטחון האוקראיני (SBU) חשף כי במסגרת מבצע שזכה לשם הקוד "עכברוש", התגלה כי קוזיורה השתמש בבית מבטחים בקייב כדי לתקשר עם מפעילים רוסים. הוא ביקש מידע מסווג אודות הצבא וההנהגה האוקראינית, וכן פרטים על פריסת ותנועת כוחות רוסיה, נשק אוקראיני, תשתיות והנהגה פוליטית וצבאית. התובע הכללי ציין כי קוזיורה הסכים לחלוק מידע המהווה סודות מדינה תמורת תגמול כספי.
קוזיורה גויס על ידי שירות הביטחון הרוסי (FSB) בווינה בשנת 2018, אך הקשר עמו חודש רק בדצמבר 2024. פעילותו כללה ריגול אחר עמדות פיקוד של ה-SBU ושיתוף שיטתי של תוצאות תקיפות רוסיות, כולל מספר החיילים והאזרחים הפצועים. הוא היה בקשר מתמיד עם מפעליו, ואף שיתף מסמכים מסווגים.

התובע הכללי רוסלן קרבצ'נקו הדגיש כי "כל מי שעונד דרגות אוקראיניות ומתחיל לעבוד עבור ה-FSB הופך לאויב אוקראינה". הוא הוסיף כי "רק העונש החמור ביותר מתאים לאנשים כאלה". קוזיורה נעצר בשנה שעברה לאחר שגורמי SBU "עקבו אחר כל צעד של הסוכן מסביב לשעון" וגילו כי הוא תקשר עם סוכן רוסי מבית מבטחים באמצעות טלפון נייד ונתב Wi-Fi נפרדים.
שירות הביטחון האוקראיני טען כי לפני מעצרו של קוזיורה, הוא שימש אותו כדי "להציף את הכוחות הרוסיים בכמות עצומה של דיסאינפורמציה", ובמקביל מנע ממנו להשיג מודיעין חשוב. בית המשפט המחוזי שבקייב מצא אותו אשם בבגידה חמורה תחת חוקי מצב החירום ובטיפול בלתי חוקי בנשק, תחמושת או חומרי נפץ.
