המזרחן יוני בן מנחם אמר הבוקר (שישי) בריאיון לערוץ 14 כי "הכוח היחידי שיכול למוטט את חמאס הוא צה"ל", ושלל את האפשרות להתקוממות אזרחית שתביא לקץ שלטון הארגון הרצחני. לדבריו, למרות הדיווחים על "יום חרון" ברצועה, חמאס שולט ביד רמה וידכא כל התנגדות באכזריות. "צריך לזכור שרוב הציבור העזתי הוא חמאס, יותר מ-90 אחוזים", קבע בן מנחם והוסיף: "הם אולי שונאים את חמאס על מה שהוא עושה להם, אבל יותר הם שונאים את ישראל ואת היהודים".

בכל הנוגע למשא ומתן להסדרה בלבנון, הגדיר בן מנחם את הדיווחים על נסיגה ישראלית כ"דיסאינפורמציה ופייק ניוז שמפיצים". לדבריו, השיחות המתנהלות בוושינגטון תקועות בשל מחלוקות עקרוניות וסירוב לבנוני לקחת אחריות ביטחונית ממשית. "צבא לבנון מתנגד להילחם בחזבאללה מצפון לליטני ומסכים להיכנס רק מדרום לנהר", חשף המזרחן. הוא הזהיר כי הממשל האמריקני עלול להפנות את הלחץ דווקא לירושלים: "טראמפ לא ייתן למזכר ההבנות הזה לקרוס ויפעיל לחץ על ישראל לסגת ולהתפשר, וזה דבר חמור מאוד".
גם בזירה הטורקית מזהה בן מנחם מגמות מדאיגות של החרפה, כאשר ברקע עומדת הצעת שר החוץ גדעון סער להכיר ברצח העם הארמני. לטענתו, הנשיא ארדואן אינו מסתיר את שאיפותיו להפוך למעצמה שתחליף את השפעת איראן ביום שאחרי. "לארדואן יש חלום לכבוש את ירושלים ולהיכנס למסגד אל-אקצא", הזהיר בן מנחם. הוא ציין כי טורקיה מתחמשת בנשק אסטרטגי ובטילים ארוכי טווח, וכי המהלכים המדיניים האחרונים מול אנקרה מחייבים שיקול דעת מעמיק של הממשלה בשל השלכותיהם הביטחוניות.

בן מנחם סיכם את תמונת המצב בראייה מפוכחת, כשהוא קורא להנהגה הישראלית לא להסתמך על תהליכים פנימיים אצל האויב או על הבטחות בינלאומיות שאינן מעוגנות בשטח. לדבריו, הלחץ האיראני על לבנון והשאיפות האימפריאליות של טורקיה יוצרים טבעת איומים שמחייבת עוצמה צבאית. "האיראנים מאיימים שאם ישראל לא תיסוג מדרום לבנון כל ההסכם יקרוס", הסביר. בשורה התחתונה, הוא מדגיש כי רק הכרעה ברורה מול חמאס ושימור חופש הפעולה בצפון יבטיחו את ביטחון המדינה מול המזימות האזוריות.
