בורסות וול סטריט נפתחו היום (שני) בעליות חדות, לאחר הודעה מפתיעה על הסכם זמני בין ארה"ב לסין להפחתת המכסים ההדדיים למשך 90 יום – צעד שנתפס כהקלה משמעותית על רקע המתיחות המתמשכת במלחמת הסחר.
מדד S&P 500 קפץ ב-3%, מדד דאו ג'ונס זינק ב-2.5%, כ-1,000 נקודות ואילו מדד נאסד"ק, המוביל את מניות הטכנולוגיה, זינק בכ-3.8%. מניות החברות הגדולות בתחום הטכנולוגיה הובילו את העליות, ובראשן אמזון שטיפסה ב-7.6% וטסלה שזינקה ב-7.8%. גם אפל, מטא ואלפבית רשמו עליות ניכרות.
המהלך התקבל כהפתעה בשווקים, לאחר שהבית הלבן הודיע כי המכסים על רוב היבוא מסין יירדו מ-145% ל-30% ואילו סין מצידה תוריד את המכס על מוצרים אמריקניים מ-125% ל-10%.

עם זאת, מניות הפארמה נחלשו. טראמפ הודיע אתמול כי בכוונתו להפחית את מחירי התרופות בארה"ב בעד 80% – מה שפגע במניות יצרניות התרופות. מניית נובו נורדיסק הדנית ירדה, ובצדה גם אלי לילי האמריקאית רשמה ירידות.
נרשמה עלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות והדולר התחזק. גם מחירי הנפט זינקו והובילו עליות בסחורות.

בהמשך השבוע יפורסמו נתונים כלכליים חשובים שיספקו אינדיקציה ראשונה להשפעת המכסים על האינפלציה, כולל מדד המחירים לצרכן (CPI) ביום שלישי ומדד המחירים ליצרן (PPI) ונתוני מכירות הקמעונאיות ביום חמישי.
בהמשך השבוע צפויים להתפרסם הדוחות של סוני (SONY), עליבאבא (BABA) ו-וולמארט (WMT).
