ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם שליחו המיוחד למזרח-התיכון של נשיא ארצות-הברית סטיב ויטקוף, ועם שגריר ארצות-הברית בישראל מייק האקבי, ולאחר מכן שוחח רה"מ עם נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ.
ראש הממשלה הודה לנשיא טראמפ על הסיוע בשחרור חייל צה"ל עידן אלכסנדר. הנשיא האמריקאי מצדו חזר על מחויבותו לישראל ועל רצונו להמשיך בשיתוף פעולה הדוק עם ראש הממשלה.

שחרורו של החטוף עידן אלכסנדר צפוי לצאת לדרך בשעה הקרובה
נתניהו שוחח בפגישתו עם השליח ויטקוף והשגריר האקבי על המאמץ האחרון לממש את המתווה לשחרור החטופים שהציג השליח האמריקאי, לפני הרחבת הלחימה. לצורך כך הנחה ראש הממשלה להוציא מחר משלחת משא-ומתן לדוחה,
והבהיר שהמשא-ומתן יתקיים רק תחת אש.
ברגעים אלו, צה"ל נערך להשבת החייל החטוף עידן אלכסנדר משבי ארגון הטרור הרצחני חמאס, החל מהשעה 18:30 ממרחב ח'אן יונס ברצועת עזה. לדברי כוחות הביטחון, השעות עלולות להשתנות.

מסוק חיל האוויר עם אמו של החטוף עידן אלכסנדר נחת במרחב רעים
כחלק מההערכות לשובו של עידן, לפני זמן קצר נחת המסוק ובו יעל, אמו של החטוף הישראלי אמריקאי עידן אלכסנדר, ומספר אישים נוספים במרחב רעים. בנוסף, הלחימה בעזה הופסקה למספר שעות לצורך פעולות השחרור.
בני משפחת אלכסנדר ימתינו לו במתחם הקליטה יחד עם קצין השו"ן המלווה, ולאחר מכן, על פי התוכנית יטוסו יחד עם עידן להמשך טיפולו בבית החולים איכילוב. במקרה של צורך רפואי דחוף, יבוצע פינוי מוסק ישירות לבתי החולים סורוקה או ברזילי – מבלי לעבור במתחם הקליטה.
