ארגון הטרור הרצחני חמאס שברצועת עזה צפוי להכריז הערב (ראשון) על שחרורו של החטוף עידן אלכסנדר כמחווה לנשיא האמריקני דונלד טראמפ. כך דיווחו מקורות בחמאס לערוץ אל-ערבי הקטארי. לאור זאת, שליחו של טראמפ למזרח התיכון, סטיב וויטקוף, שוחח כבר עם הוריו.

מוקדם יותר, בדיון שנערך הערב בוועדת חוץ וביטחון, הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ייתכן שהחטוף עידן אלכסנדר, המחזיק באזרחות אמריקאית, ישוחרר כמחווה לטראמפ, בנפרד, ללא קשר לעסקה על 58 החטופים האחרים.
לפני חודש ארגון הטרור הרצחני חמאס פרסם אות חיים מהחטוף. הוריו מסרו בתגובה: "עידן עלה לבד ארצה, נלחם לבד, וכעת נותר לבד במנהרות. עידן עשה הכול למען עם ישראל – עכשיו ישראל צריכה לעשות הכול עבורו ועבור 58 החטופים".

בהצהרתם שיתפו ההורים בסיפורו האישי: "הבן שלנו עידן עזב הכול – את חבריו, את הלימודים שיכול היה להתחיל, את החיים הנוחים בארצות הברית, ואותנו – את משפחתו הגרעינית, ועלה לבדו לארץ ישראל כדי להתגייס לגולני, כדי להגן על המדינה שהוא כה אוהב ועל תושביה. לבד. כך גם היה בשבעה באוקטובר, כשנותר לבדו במוצב וניסה להגן על יישובי העוטף מול מחבלי החמאס".
ההורים הוסיפו: "כעת מדינת ישראל מותירה אותו ואת שאר החטופים לבד במנהרות, בידי אויב. זה נעשה קשה מרגע לרגע. רואים את זה עליו – רואים את הפחד, את הייאוש". עוד הדגישו כי חלפו 555 ימים מאז נחטף בנם: "כבר יותר משנה וחצי, ומדינת ישראל, מנהיגיה ומוביליה – יכלו לחגוג את חג הפסח, חג החירות והיציאה ממצרים, והבן שלנו עדיין שם".
