accessibility-icon
share-icon
צילום: ערוץ 14

ח"כ גוטליב על השופט עמית: "מדובר במגלומן מסוכן"

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

יג אייר ה'תשפה (11.05.25)

31

8

like

0

dislike

חברת הכנסת גוטליב הגיבה להקלטות השופט עמית שנחשפו ב-C14 ואמרה כי השופט עמית מציג עמדה מסוכנת לדמוקרטיה הישראלית • לדבריה: "מדובר במגלומן מסוכן שמשווה את עצמו לפוסק האחרון ולשולחן ערוך"


חשיפת C14: חברת הכנסת טלי גוטליב התייחסה היום (ראשון) להקלטות השופט יצחק עמית, שנחשפו בתוכנית האולפן הפותח בהן התבטא נשיא העליון כי "דמוקרטיה היא לא שלטון הרב", ואמרה כי השופט עמית חושב כי הוא מעל החוק וכך הוא גם פועל.

לדברי ח"כ גוטליב: "מדובר במגלומן מסוכן שמשווה את עצמו לפוסק האחרון ולשולחן ערוך. הוא שכח שבעוד שאדם עושה לו רב מתוך אמונה ובחירה, הרי ששופט נבחר להכריע על סמך החוק הקיים. עמית שוב מציג עמדה מסוכנת לדמוקרטיה הישראלית ולפיה אין כל משמעות לבחירת הרוב, תוך זילזול בעם ובנבחריו. עמית חושב שהוא מעל החוק והוא פועל בהתאם".

יריב לוין על השופט עמית: "בעל הלך חשיבה קיצוני ולא דמוקרטי"

יריב לוין על השופט עמית: "בעל הלך חשיבה קיצוני ולא דמוקרטי"

22
11.05.25|אברהם לנדסברג
חשיפת ההקלטות של יצחק עמית | צילום: ערוץ 14

כזכור, בהקלטות שנחשפו היום ע"י C14 נשמע השופט עמית: "תעשה לי טובה. עזוב אותי ממה שנקרא בשפה שלנו' – דמוקרטיה אלקטורלית. זה מזכיר לי, את ארבעת הזאבים והכבשה שעשו הצבעה את מי נאכל לארוחת הערב – זו דמוקרטיה של כיתה ד', סליחה. דמוקרטיה זה לא רק שהרוב קובע, כי יש זכויות מסוימות שנועדו להגן על המיעוט, ונועדו גם לשמור על ערכים מסוימים. הרעיון של 'הרוב קובע' זו דמוקרטיה שאני קורא לה דמוקרטיה אלקטורלית, אבל היא מאוד נחותה".

ח"כ משה סעדה: "השופט עמית לא ראוי להיות נשיא העליון"

ח"כ משה סעדה: "השופט עמית לא ראוי להיות נשיא העליון"

30
11.05.25|אברהם לנדסברג
maximize-image
images-count1+
יצחק עמית | צילום: פלאש 90

בחמישי האחרון חשפנו כי אחד התלמידים שאל את עמית איך אפשר לסמוך עליו שהוא יפסוק בצורה ישרה ולא פוליטית. על כך ענה הנשיא: "כי אתה רואה איזה עניין פוליטי, אבל אני רואה בזה עניין לא פרוצדורלי", הוא הוסיף, "אפילו השכול הפך בימינו לפוליטי… אבל אנחנו צריכים להיצמד, ולהתעלם מכל הרעשי רקע האלה, אני לא רואה בפיטורי רונן בר עניין פוליטי אני מנתח את זה משפטית לחלוטין".

maximize-image
images-count1+
יצחק עמית | צילום: פלאש 90

בהמשך דבריו, טען עמית כי "האמירה האחרונה" במדינה חייבת להישאר בידי בית המשפט העליון, והשווה את תפקיד השופטים לתפקיד שופט במשחק כדורגל: "אבל אגב, זה לא כל כך מזעזע שבדברים מסוימים, נכון להיום, המילה האחרונה של בית המשפט. גם במשחק כדורגל, השופט קובע, אין מה לעשות. ואז יש 'מי ישפוט את השופטים', 'מי ישמור על השומרים', כל הקלישאות האלה. אבל זה בסדר גמור, זה חלק מכללי המשחק".

עקבו אחרינו גם ב-Google News