accessibility-icon
share-icon
צילום: ערוץ 14

ח"כ משה סעדה: "השופט עמית לא ראוי להיות נשיא העליון"

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

יג אייר ה'תשפה (11.05.25)

30

12

like

16

dislike

ח"כ משה סעדה הגיב להקלטות השופט עמית שנחשפו ב-C14 ואמר כי הדברים מוכיחים שוב, כי עמית אינו ראוי להיות נשיא העליון • לדבריו: "הזילזול של השופט עמית באזרחי ישראל וחוסר הבנתו את מקומו ואת עקרונות היסוד של ׳שלטון העם׳, מוכיחים הוא אינו ראוי לכהן כנשיא בית המשפט העליון"


חשיפת C14: חבר הכנסת משה סעדה התייחס היום (ראשון) להקלטות השופט יצחק עמית, שנחשפו בתוכנית האולפן הפותח בהן התבטא נשיא העליון כי "דמוקרטיה היא לא שלטון הרב", ואמר כי הדברים מוכיחים שוב, כי עמית לא ראוי להיות נשיא העליון.

לדברי ח"כ סעדה: "הזילזול של השופט עמית באזרחי ישראל וחוסר הבנתו את מקומו ואת עקרונות היסוד של ׳שלטון העם׳, יחד עם העננה הפלילית הכבדה שמרחפת מעל ראשו – מוכיחים בפעם המי יודע כמה שהוא אינו ראוי לכהן כנשיא בית המשפט העליון של מדינת ישראל".

יריב לוין על השופט עמית: "בעל הלך חשיבה קיצוני ולא דמוקרטי"

יריב לוין על השופט עמית: "בעל הלך חשיבה קיצוני ולא דמוקרטי"

22
11.05.25|אברהם לנדסברג
חשיפת ההקלטות של יצחק עמית | צילום: ערוץ 14

כזכור, בהקלטות שנחשפו היום ע"י C14 נשמע השופט עמית: "תעשה לי טובה. עזוב אותי ממה שנקרא בשפה שלנו' – דמוקרטיה אלקטורלית. זה מזכיר לי, את ארבעת הזאבים והכבשה שעשו הצבעה את מי נאכל לארוחת הערב – זו דמוקרטיה של כיתה ד', סליחה. דמוקרטיה זה לא רק שהרוב קובע, כי יש זכויות מסוימות שנועדו להגן על המיעוט, ונועדו גם לשמור על ערכים מסוימים. הרעיון של 'הרוב קובע' זו דמוקרטיה שאני קורא לה דמוקרטיה אלקטורלית, אבל היא מאוד נחותה".

maximize-image
images-count1+
נשיא בית המשפט העליון יצחק עמית | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בחמישי האחרון חשפנו כי אחד התלמידים שאל את עמית איך אפשר לסמוך עליו שהוא יפסוק בצורה ישרה ולא פוליטית. על כך ענה הנשיא: "כי אתה רואה איזה עניין פוליטי, אבל אני רואה בזה עניין לא פרוצדורלי", הוא הוסיף, "אפילו השכול הפך בימינו לפוליטי… אבל אנחנו צריכים להיצמד, ולהתעלם מכל הרעשי רקע האלה, אני לא רואה בפיטורי רונן בר עניין פוליטי אני מנתח את זה משפטית לחלוטין".

maximize-image
images-count1+
יצחק עמית | צילום: פלאש 90

בהמשך דבריו, טען עמית כי "האמירה האחרונה" במדינה חייבת להישאר בידי בית המשפט העליון, והשווה את תפקיד השופטים לתפקיד שופט במשחק כדורגל: "אבל אגב, זה לא כל כך מזעזע שבדברים מסוימים, נכון להיום, המילה האחרונה של בית המשפט. גם במשחק כדורגל, השופט קובע, אין מה לעשות. ואז יש 'מי ישפוט את השופטים', 'מי ישמור על השומרים', כל הקלישאות האלה. אבל זה בסדר גמור, זה חלק מכללי המשחק".

עקבו אחרינו גם ב-Google News