חשיפת C14: לאחר שחשפנו בשבוע שעבר את ההקלטות של נשיא בית המשפט העליון, השופט יצחק עמית, בשיחה לתלמידי תיכון לפני גיוס בהן הוא טען כי "אמירה האחרונה" שייכת לבית המשפט, אנחנו חושפים היום (ראשון) הקלטה נוספת שבה מתייחס עמית לעניין הדמוקרטיה ורצון הרוב, לדבריו: "דמוקרטיה הוא לא שלטון הרוב".
בהקלטה נשמע עמית אומר: "תעשה לי טובה. עזוב אותי ממה שנקרא בשפה שלנו' – דמוקרטיה אלקטורלית. זה מזכיר לי, את ארבעת הזאבים והכבשה שעשו הצבעה את מי נאכל לארוחת הערב – זו דמוקרטיה של כיתה ד', סליחה. דמוקרטיה זה לא רק שהרוב קובע, כי יש זכויות מסוימות שנועדו להגן על המיעוט, ונועדו גם לשמור על ערכים מסוימים. הרעיון של 'הרוב קובע' זו דמוקרטיה שאני קורא לה דמוקרטיה אלקטורלית, אבל היא מאוד נחותה".
התלמיד הוסיף ושאל את עמית: "ואם הרוב קבע, ונתן לבית המשפט העליון סמכות לפסול חוקים – למה הוא לא יכול גם לקחת ממנו את הסמכות הזאת?", עמית דחה את השאלה בשתי ידיים ואמר: "אז זו כבר לא תהיה דמוקרטיה. זה יהיה משהו אחר".
כזכור, ביום חמישי האחרון חשפנו במהדורה הקלטות בהן נשמע עמית התייחס לעניין פיטוריו של ראש השב"כ רונן בר, ולמי שייכת האמירה האחרונה במדינה. כאשר אחד התלמידים שאל את עמית איך אפשר לסמוך עליו (על יצחק עמית) שהוא יפסוק בצורה ישרה ולא פוליטית. על כך ענה הנשיא: "כי אתה רואה איזה עניין פוליטי, אבל אני רואה בזה עניין לא פרוצדורלי", הוא הוסיף, "אפילו השכול הפך בימינו לפוליטי… אבל אנחנו צריכים להיצמד, ולהתעלם מכל הרעשי רקע האלה, אני לא רואה בפיטורי רונן בר עניין פוליטי אני מנתח את זה משפטית לחלוטין".

בהמשך דבריו, טען עמית כי "האמירה האחרונה" במדינה חייבת להישאר בידי בית המשפט העליון, והשווה את תפקיד השופטים לתפקיד שופט במשחק כדורגל: "אבל אגב, זה לא כל כך מזעזע שבדברים מסוימים, נכון להיום, המילה האחרונה של בית המשפט. גם במשחק כדורגל, השופט קובע, אין מה לעשות. ואז יש 'מי ישפוט את השופטים', 'מי ישמור על השומרים', כל הקלישאות האלה. אבל זה בסדר גמור, זה חלק מכללי המשחק".
