accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

הבית הלבן הודיע: ארה"ב הגיעה להסכם סחר עם סין

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יג אייר ה'תשפה (11.05.25)

3

4

like

1

dislike

הסוף למלחמת הסחר העולמית? הבית הלבן הודיע הערב כי ארצות הברית הגיע להסכם סחר חדש עם סין. בהודעה נכתב כי פרטי העסקה יפורסמו מחר


הסוף למלחמת הסחר העולמית? הבית הלבן הודיע הערב (ראשון) כי ארצות הברית הגיע להסכם סחר חדש עם סין. בהודעה נכתב כי פרטי העסקה יפורסמו מחר.

מזכיר האוצר  האמריקני, סקוט בסנט, התייחס לנושא ואמר כי חלה התקדמות משמעותית בשיחות הסחר עם סין". לדבריו, "ממשלת שווייץ סייעה באירוח השיחות, והאווירה תרמה לפרודוקטיביות". הוא ציין כי השיחות כללו בכירים משתי המדינות, ובהם סגן ראש ממשלת סין, שני סגני שרים, השגריר ג'יימיסון והוא עצמו. בסנט הוסיף כי גם הנשיא טראמפ עודכן בפרטים, והבטיח כי תדרוך מלא על ההתקדמות יימסר מחר.

maximize-image
סקוט בסנט, מזכיר האוצר האמריקני | צילום: שאטרסטוק

כזכור, ארצות הברית וסין החלו אתמול בז'נבה את סבב השיחות הראשון מאז הסלמת מלחמת הסחר בין המדינות. מדובר בשיחות ראשונות פנים אל פנים מאז הוטלו מכסים הדדיים בהיקפים של מעל 100% על הסחורות.

השיחות מתמקדות במאמצים לצמצם את המתיחות הכלכלית ובחיפוש פתרונות להסרת חלק מהמכסים, שעלו עד ל-145% מצד ארה"ב ו-125% מצד סין. המשך הדיונים בנושא צפויים להתקיים גם היום.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, וושינגטון דורשת מסין לבצע רפורמות שיאפשרו צמצום בגירעון הסחר. לעומת זאת, בבייג'ינג דורשים: "יחס שוויוני ובהירות בדרישות". לדברי גורם אמריקאי המעורב בשיחות, "אנחנו באים בגישה של פתיחות, אבל גם עם קווים אדומים ברורים"

עקבו אחרינו גם ב-Google News