accessibility-icon
share-icon
המשלחת האיראנית רגע אחרי סבב השיחות הראשון על הגרעין עם האמריקאים בעומאן, ארכיון | צילום: רויטרס
המשלחת האיראנית רגע אחרי סבב השיחות הראשון על הגרעין עם האמריקאים בעומאן, ארכיון | צילום: רויטרס

שר החוץ העומאני על סבב שיחות הגרעין: "כלל רעיונות מקוריים"

רון דויטש

רון דויטש

יג אייר ה'תשפה (11.05.25)

1

2

like

1

dislike

שר החוץ העומאני התייחס לסבב הרביעי של שיחות הגרעין ואמר כי הוא כלל "רעיונות מקוריים ושימושיים" • מוקדם יותר הסתיים סבב המשא ומתן שנמשך כשלוש שעות ותואר על ידי טהראן כ"קשה ומועיל" • בתוך כך, שר החוץ האיראני האשים את וושינגטון ב"עמדות סותרות"


זמן קצר לאחר סיום הסבב הרביעי של שיחות הגרעין בין וושינגטון לטהראן, אשר הוגדר על ידי איראן כ"קשה ומועיל" שר החוץ העומאני, בדר אלבוסעידי התייחס למגיעים וציין כי הן כללו "רעיונות מקוריים ושימושיים אשר משקפים רצון משותף להגיע להסכם מכובד". עוד אמר אלבוסעידי כי סבב השיחות החמישי, יקבע לאחר שהמשלחות יתייעצו עם הנהגותיהם.

מוקדם יותר ולאחר כשלוש שעות, הסתיים, הסבב הרביעי של שיחות הגרעין בין איראן וארצות הברית, אשר נערך בבירת עומאן מסקט. לדברי דובר משרד החוץ האיראני, השיחות היו "קשות אך יעילות, כדי להבין טוב יותר את עמדות הצדדים". זאת, כדי למצוא דרכים "הגיוניות וריאליסטיות לגשר על הפערים".

maximize-image
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י, | קרדיט: רויטרס

בתוך כך, שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י טען לפני תחילת השיחות כי הצד האמריקאי מציג "עמדות סותרות" ומגלה חוסר עקביות בדברים אותם הוא מציג בראיונות בתקשורת. "הגישה הזו היא אחד מהאתגרים העומדים בפני המשא ומתן", אמר עראקצ'י שצוטט בסוכנות הידיעות המקומית פארס.

מנגד, בארצות הברית הביעו אופטימיות מהתקדמות השיחות. גורם ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס אמר: "אנחנו מעודדים מהתוצאה היום ומחכים לסבב הבא שיתקיים בעתיד הקרוב".

עקבו אחרינו גם ב-Google News