זמן קצר לאחר סיום הסבב הרביעי של שיחות הגרעין בין וושינגטון לטהראן, אשר הוגדר על ידי איראן כ"קשה ומועיל" שר החוץ העומאני, בדר אלבוסעידי התייחס למגיעים וציין כי הן כללו "רעיונות מקוריים ושימושיים אשר משקפים רצון משותף להגיע להסכם מכובד". עוד אמר אלבוסעידי כי סבב השיחות החמישי, יקבע לאחר שהמשלחות יתייעצו עם הנהגותיהם.
מוקדם יותר ולאחר כשלוש שעות, הסתיים, הסבב הרביעי של שיחות הגרעין בין איראן וארצות הברית, אשר נערך בבירת עומאן מסקט. לדברי דובר משרד החוץ האיראני, השיחות היו "קשות אך יעילות, כדי להבין טוב יותר את עמדות הצדדים". זאת, כדי למצוא דרכים "הגיוניות וריאליסטיות לגשר על הפערים".

בתוך כך, שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י טען לפני תחילת השיחות כי הצד האמריקאי מציג "עמדות סותרות" ומגלה חוסר עקביות בדברים אותם הוא מציג בראיונות בתקשורת. "הגישה הזו היא אחד מהאתגרים העומדים בפני המשא ומתן", אמר עראקצ'י שצוטט בסוכנות הידיעות המקומית פארס.
מנגד, בארצות הברית הביעו אופטימיות מהתקדמות השיחות. גורם ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס אמר: "אנחנו מעודדים מהתוצאה היום ומחכים לסבב הבא שיתקיים בעתיד הקרוב".
