חשיפת C14: שר המשפטים יריב לוין התייחס היום (ראשון) להקלטות השופט יצחק עמית, שנחשפו בתוכנית האולפן הפותח בהן התבטא נשיא העליון כי "דמוקרטיה היא לא שלטון הרב", ואמר כי הדברים הם: "ביטוי מזוקק להלך החשיבה הקיצוני והלא דמוקרטי המתהלך במסדרונות בית המשפט העליון".
השר חזר על החשיבות לבצע רפורמה במערכת המשפט: "מאז ששמתי על השולחן את הרפורמה המשפטית, מתגלה כל פעם מחדש המרחק העצום שבין הדיבורים של ראשי מערכת המשפט על דמוקרטיה, לבין עמדותיהם האמיתיות ומעשיהם. החשיפה של אברהם לנדסברג היום, את הדברים שאומר השופט יצחק עמית ״עזוב אותי״, היא ביטוי מזוקק להלך החשיבה הקיצוני והלא דמוקרטי המתהלך במסדרונות בית המשפט העליון"
בעצם, השופט עמית אומר לנו – עזוב אותי מבחירות, עזוב אותי מהכנסת, עזוב אותי מהעם הזה שמקבל הכרעות שהוא לא אוהב", תקף השר לוי והבטיח: "ואני אומר לשופט עמית – אנחנו לא נעזוב, דמוקרטיה היא קודם כל הכרעת העם ורצון הרוב, תוך כיבוד המיעוט. אבל לא מצב שבו המיעוט מכתיב את ההחלטות, כאילו הרוב כלל לא הכריע. זוהי תמצית ההבדל בין דמוקרטיה לבין דיקטטורה".
כזכור, בהקלטות שנחשפו היום ע"י C14 נשמע השופט עמית: "תעשה לי טובה. עזוב אותי ממה שנקרא בשפה שלנו' – דמוקרטיה אלקטורלית. זה מזכיר לי, את ארבעת הזאבים והכבשה שעשו הצבעה את מי נאכל לארוחת הערב – זו דמוקרטיה של כיתה ד', סליחה. דמוקרטיה זה לא רק שהרוב קובע, כי יש זכויות מסוימות שנועדו להגן על המיעוט, ונועדו גם לשמור על ערכים מסוימים. הרעיון של 'הרוב קובע' זו דמוקרטיה שאני קורא לה דמוקרטיה אלקטורלית, אבל היא מאוד נחותה".

בחמישי האחרון חשפנו כי אחד התלמידים שאל את עמית איך אפשר לסמוך עליו שהוא יפסוק בצורה ישרה ולא פוליטית. על כך ענה הנשיא: "כי אתה רואה איזה עניין פוליטי, אבל אני רואה בזה עניין לא פרוצדורלי", הוא הוסיף, "אפילו השכול הפך בימינו לפוליטי… אבל אנחנו צריכים להיצמד, ולהתעלם מכל הרעשי רקע האלה, אני לא רואה בפיטורי רונן בר עניין פוליטי אני מנתח את זה משפטית לחלוטין".

בהמשך דבריו, טען עמית כי "האמירה האחרונה" במדינה חייבת להישאר בידי בית המשפט העליון, והשווה את תפקיד השופטים לתפקיד שופט במשחק כדורגל: "אבל אגב, זה לא כל כך מזעזע שבדברים מסוימים, נכון להיום, המילה האחרונה של בית המשפט. גם במשחק כדורגל, השופט קובע, אין מה לעשות. ואז יש 'מי ישפוט את השופטים', 'מי ישמור על השומרים', כל הקלישאות האלה. אבל זה בסדר גמור, זה חלק מכללי המשחק".
